Bang voor het einde van maya kalander?

in 2012 zal de nieuwe wereld beginen volgens de maya's.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft niets met de maya's te maken maar met astrologie. Volgens de maya's gaat in 2012 een nieuwe era (periode) in. Het is onterecht een foute vertaling dat de wereld zou vergaan.

"De dierenriem of zodiak is een ongeveer 20 graden brede zone aan de hemelbol, waarbinnen de schijnbare banen van de zon, de maan en de planeten verlopen."
We schieten in 2012 binnen de dierenriem van Vissen naar Ram. Zo'n era duurt ongeveer 2000 jaar.

Voor christenen houdt dit trouwens het einde van de era van Jezus Christus (denk bijvoorbeeld aan het ichtus visje) in, ook al willen ze dit zelf niet inzien. De astrologische betekenis van Christus (die niet geheel toevallig ongeveer 2000 jaar geleden is geboren....) zijn ze al lang vergeten. Ze moeten dus eigenlijk heel snel op zoek naar een nieuwe vertegenwoordiger van een sterrenbeeld uit de dierenriem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik denk dat je alleen maar nee krijgt, want als de mensen op deze site dat dachten zaten ze hier hun tijd niet te verdoen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen het jaar 1000 eraan kwam was men ook bang dat de wereld zou vergaan, en hetzelfde gold voor 1260 geloof ik.
Ik ben zelf niet echt bijgelovig, ik vind alleen de theorie van Einstein over de polar shift wel interessant die hier ook aan wordt verbonden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zijn we ook weer af van al die ellende zoals oorlog, armoede en ziektes.
Maar als het zo is ga ik nog snel ff alles doen wat ik nog zou willen doen in mn leven!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Maya's zijn er inmiddels niet meer, wij wel. Dus ik vertrouw voorlopig maar even fijn op onze Microsoft agenda, en die loopt door tot en met 2099 :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In 2000 zouden ALLE computers op hol slaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben niet bang voor kalenders... meestal hangen ze gewoon...doodstil aan de muur....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je dingen leest over de "nieuwe tijd", tja wel interessant maar het blijft net als de bijbel enzo een sprookje.