zijn er nog evolutionair onverklaarbare eigenschappen van de mens?

de mens doet alles met een reden die evolutionair verklaarbaar is, we hebben haar op ons hoofd omdat we ons moesten beschermen en zo zijn er nog veel meer dingen. zijn er ook onverklaarbare dingen bij de mens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Blinde darm?

Deze heeft geen functie, maar je loopt er wel risico dat het ontstoken raakt en erdoor kan overlijden.

Nu we ziekenhuizen hebben kan het worden geopereerd, maar vroeger kon dat niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of onze hersenen? Aangezien we maar 10% ervan gebruiken dient de rest misschien als vulmiddel om klappen op te vangen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het gelijk vragen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende verhalen. Maar als je hem weghaalt heb je niet echt een probleem, aangezien de meeste mensen die een blindedarm ontsteking hebben gehad deze operatief verwijderd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is aantoonbaar onjuist dat we maar 10% van onze hersenen gebruiken. We gebruiken ze helemaal, van 90% van het gebruik hebben we nog niet aangetoond wat het nu precies doet.
En de blinde darm heeft wel degelijk een functie, het is het wormvormig aanhangsel (eindje van de blinde darm) dat geen functie lijkt te hebben. Dus dubbel mis!