Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je aankomen van boor/snijolie?

Als ik met metaal bezig ben hou ik vaak de nagels/spijkers in mijn mond (gewoon omdat mijn leraar dat deed en omdat het handig is) terwijl ik dan vaak snijolie op mijn handen heb. Als ik wat zou binnenkrijgen zou de hoeveelheid minimaal zijn, maar wordt deze olie door je lichaam opgenomen en opgeslagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
792

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Minerale olie is ooit ontstaan uit minuscule diertjes en plantjes maar zodanig bewerkt dat het weinig lijkt op olie die voor consumptie geschikt is. De hoeveelheid die je op die manier binnenkrijgt lijkt me bovendien nauwelijks bij te dragen aan calorieën om aan te komen. Gezondheid is een ander verhaal maar spijkers en schroeven pak je nu eenmaal met je handen dus echt giftig zal die vettigheid ook niet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je zult er niet van aankomen maar het kan misschien wel andere schade aan je lichaam brengen door die vieze olie in te slikken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je er hooguit misselijk van wordt.
Een gewoonte die je af moet leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het voor je nagekeken op het internet, je kunt er diaree van krijgen. Dus aankomen zul je wel niet.
Het is zeer zeker niet gezond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding