Kun je aankomen van boor/snijolie?

Als ik met metaal bezig ben hou ik vaak de nagels/spijkers in mijn mond (gewoon omdat mijn leraar dat deed en omdat het handig is) terwijl ik dan vaak snijolie op mijn handen heb. Als ik wat zou binnenkrijgen zou de hoeveelheid minimaal zijn, maar wordt deze olie door je lichaam opgenomen en opgeslagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Minerale olie is ooit ontstaan uit minuscule diertjes en plantjes maar zodanig bewerkt dat het weinig lijkt op olie die voor consumptie geschikt is. De hoeveelheid die je op die manier binnenkrijgt lijkt me bovendien nauwelijks bij te dragen aan calorieën om aan te komen. Gezondheid is een ander verhaal maar spijkers en schroeven pak je nu eenmaal met je handen dus echt giftig zal die vettigheid ook niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je zult er niet van aankomen maar het kan misschien wel andere schade aan je lichaam brengen door die vieze olie in te slikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je er hooguit misselijk van wordt.
Een gewoonte die je af moet leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het voor je nagekeken op het internet, je kunt er diaree van krijgen. Dus aankomen zul je wel niet.
Het is zeer zeker niet gezond.