missen HSPers en hoogbegaafde personen beide dat zelfde filter in het informatieverwerkingssysteem?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Nee, niet alle hoogbegaafden zijn ook hoogsensitief en lang niet alle hoogsensitieve mensen zijn ook hoogbegaafd. Wel is het zo dat hooggevoeligheid realtief vaker voorkomt bij hoogbegaafden dan bij normaal begaafden. Die mensen zijn dus hoogbegaafd èn hooggevoelig. Maar er zijn dus ook mensen die hoogbegaafd zijn, maar niet hooggevoelig en mensen die wel hooggevoelig zijn maar niet hoogbegaafd.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
om aan de criteria van hoog begaafdheid te voldoen en die uit 5 verschillende gave bestaat . is hoog sensitiviteit daar zelf 1 van de vijf gave van. dus vandaar ook die definitie met hoog begaafde . en wat jij denk ik bedoel heeft dus eigenlijk meer met het beeld denken te maken en dus niet met de hoog sensitiviteit zelf. en word hoog sensitiviteit tegenwoordig ook hoog gevoeligheid genoemd .