Hoe komt het dat al die briljante ideeën en gedachten die 's avonds laat aan je brein ontspruiten 's morgens compleet uit je geheugen zijn gewist?

Nee, geen dronkenvrouwsgedachten!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat je hersenen bewust en onbewust de hele dag door worden geprikkeld door je werk en of andere bezigheden. Aan het einde van de dag krijgt je geest meer "ruimte" voor inspiratie (bij de meeste mensen, sommige mensen juist tijdens hun werk en bezigheden). S'ochtends is er meestal weer een druk om je klaar te maken voor je werk en/ of andere bezigheden en dan is dat relevanter , dus onbewust wordt het op de achtergrond gezet door je hersenen. Helaas vergeet je dan vaak wat je kostbaar "goed" was. Mijn advies is dan ook om het meteen op te schrijven / tekenen. Al zijn het maar een paar sleutelwoorden een simpele tekening / tekeningen, je ziet je "verloren" gedachte goed snel weer voor je :)

Dat komt door het effect van retrograde amnesie wat slaap kan bewerkstelligen . Het is je overigens aan te leren dit NIET te vergeten. Ik heb mijzelf aangeleerd (getraind) dit NIET te vergeten en ik heb er veel aan gehad. Niet dat ik het ging noteren maar ik zette mij ertoe dit niet te WILLEN vergeten. Dat is bij mij gelukt. Wel is het zo dat de stoffen die de slaap induceren op zich dit effect wat in de hand werken, zo vergeet je oa. dat je in slaap viel.......

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100