Dat is het apparaat die ze gebruiken om je ogen te testen bij de opticien.
Er zitten heel veel glaasjes in met verschillende sterktes en door hiermee te wisselen kan de opticien bepalen welke sterkte je evt. nodig hebt voor een bril of lenzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

BR-7 Phoropter
Manuele Phoropter model BR-7 voor het meten van sferische sterkte, cilinder sterkte, cilinder-as en prisma sterkte. Sferische sterkte instelbaar van +16,75 tot –19.00D in stappen van 0,25D. Cilindersterkte instelbaar van 0,00 tot –6,00D in stappen van 0,25D (0,00 tot 8,00D middels voorzetlens van –2,00D). Gekoppelde kruiscilinder + 0,25D. Draaibare prisma’s 0 tot 20 in stappen van 1. PD afstand instelling 48-75mm.
Door de opticien gebruikt voor oog opmeting
fremar
13 jaar geleden
ik drop deze link ook nog maar even, ondanks twee voorgaande antwoorden die ook goed zijn.