Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Dit is een stopwatch, een instrument om tijden op te nemen. De kleine (ter grootte van een zakhorloge) bij b.v. atletiek en zwemmen. De grote varianten (zoals hier op standaard)werden gebruikt op het laboratorium voor het geval je zeer scherp op tijd moest werken tijdens b.v. enzym-aktiviteitsbepalingen (hij is groot, omdat je hem op afstand in de gaten moest houden). Tegenwoordig gaat dat elektronisch, maar een aantal jaren geleden gebeurde dat met de hand. De knop op de bovenkant is voor de start van de tijd en voor de reset.

De sportstopwatch heeft drie knopjes; een voor de start, een voor de finish en een voor de reset. Op de kleine schaal staan de minuten, op de grote schaal de seconden.

Onder de link vind je een voorbeeld van een analoge stopwatch (sport) in combinatie met digitaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is een laboratoriumklok, tafelmodel met alarm (stopwatchfunctie). Ook wel stopklok genoemd.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 05 augustus 2019 16:06: bron
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
In geval elder161 weer denkt dat ik zijn antwoord gebruikt heb verzeker ik aan het zoeken te zijn geweest, en niet kon weten dat er intussen een ander antwoord werd geplaatst. Bovendien geef ik de juiste benaming...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn dank is groot !!!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
Maak je niet druk. Ik was er snel bij, want ik heb ze zelf jarenlang gebruikt. Op biochemische laboratoria zijn ze standaard. Zelfs deze analoge worden nog gebruikt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding