Tegenwoordig is het breekglaasje niet meer van glas en is geen hamer meer nodig om een handbrandmelder te activeren. Een handbrandmelder blijft in melding staan tot hij met een sleutel gereset wordt.
5 jaar geleden
Cryofiel
5 jaar geleden
Het zal vast helemaal kloppen wat je schrijft - maar wat is nu het antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ja het is niet heel dik glas
je hoeft niet heel veel kracht te zetten
Bij het nieuwe type handbrandmelder is het "glas" van plastic. Dit is met een vinger in te drukken. Dus inslaan is niet van toepassing. Bij deze handeling wordt de melder meteen geactiveerd.

Bij de oudere melders, is het glaasje ook simpel in te drukken, er zit een breeknaad in het plastic. Bij deze melders wordt na activeren het glaasje vervangen. Maar ook deze druk je met 1 vinger in. De melder word dan ook meteen geactiveerd.

Bij de hele oude melders is het glas echt van glas, en hangt er een hamertje bij. Ba inslaan moet je op een knop drukken. Hoe hard je daarop op het glas moet slaan...geen idee, nooit uitgeprobeerd.