geleid gietijzer geluid?

hallo!
nu het zomer is en ik mijn kachel niet gebruik heb ik mijn geluidsinstallatie op een gietijzere gaskachel staan. Mijn vraag is, geleidt gietijzer nou meer dan bijvoorbeeld hout? De kachel staat op een vloer van laminaat en zit vast aan een schoorsteen van cement. De rest van het bouwmateriaal van de woning is grotendeels gips en hout. Ik woon in een oud huis in amsterdam bouwjaar 1904

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Techniek
1K

Antwoorden (1)

Ja gietijzer geleid geluid zeer goed. Net zoals alle metalen. In films zie je wel eens dat mensen hun oor tegen de spoorrails leggen om te horen of er een trein op komst is. Leg je oor maar eens tegen je kachel en krab dan met je nagel aan de kachel zover je kan met je arm. Hout geleid geluid minder goed dan gietijzer.
Zoek maar eens op internet gietijzer en geluidssnelheid.
Je probleem kan je verhelpen door bv schuimrubber onder je geluidsboxen te leggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tikken tegen de verwarmingsbuizen is ook meerdere huizen ver te horen. plus voor je antwoord.