hoe zetten ze water in vlammen?

bij het zien van volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=iCaDL1mxXnE
zie je op het water een vuurzee verschijnen... ik vraag me af hoe doen ze dat? want ze kunnen dit ook zo weer uitzetten..
er varen ook bootjes over het water enzo....

Toegevoegd na 7 uur:
gebruik deze link: http://youtu.be/iCaDL1mxXnE?t=21m57s dan hoef je geen half uur te kijken :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op welk tijdstip moet je kijken?
Het filmpje duurt namelijk een half uur..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraag is bewerkt :)

Antwoorden (4)

Ja, dat zijn jongens van Disney World , die kennen al de tricks en trucks die je maar verzinnen kunt. Wat hier gebeurd zijn allemaal licht ,water ,rook en laser effecten, die o.a. de suggestie van een groot vuur te laten zien , terwijl dit door licht en laser veroorzaakt word. Ook word er wel vuurwerk gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij gewoon door er bezine(drijft) op water te gooien en aantesteken -_-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat lijkt mij sterk aangezien het vuur niet echt wordt aangestoken en hij ook op timing weer uitgaat.. Dit ziet ernaar uit dat dit op afstand bestuurd wordt...
In Las Vegas kun je dat goed zien. Bij het Mirage Hotel doen ze de elke avond een show waarin het water gaat branden. Er is daar een stelsel van gasleidingen in het water aangelegd met branders. Een mooi effect.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ok maar waar zitten dan die leidingen aangezien er ook bootjes overheen varen?
Je ziet duidelijk een soort brandstof over het water vloeien rond 22:22. Hier licht het vuur het water wat op en zie je waar het vuur gaat komen. Als je een bepaalde hoeveelheid gebruikt kan je dit heel goed timen, net tussen de bootjes door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, en dan de vraag hoe ze hem op afstand ook weer uit krijgen op tijd