Bestaat er een stemvervormer waarmee je met iemands stem kan praten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
3.4K

Antwoorden (3)

Nee, zo'n specifieke vervormer bestaat niet. Dat kunnen alleen mensen met imitatietalent.
11 jaar geleden
Niet echt specifiek de stem van iemand maar je hebt natuurlijk wel apps of computer programma's waardoor je als andere mensen klinkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er vanaf in welke mate je op de andere persoon wilt lijken.
Wanneer het je gaat om biometrische sprekerverificatie dan kun je net schudden met een imitator. Bij biometrie worden vaak 100 of meer kenmerken van een stem gebruikt. Een imitator kan er een handvol nadoen, maar dat is het dan.
Dus biometrisch lukt niet.

Hoever technologie is om gewone mensen voor de gek te houden weet ik niet. Bestaat jouw apparaat, dan is dit killing voor stem-biometrie.

Btw, in een telefoongesprek oid herken je de gesprekspartner doorgaans niet aan de stem maar aan de manier , timing van praten en niet zozeer de stempatronen.