Kleine spionagvluigtuigjes, werken die echt?

Je ziet het wel eens in een speelfilm. Zo groot als een vlieg.
Bestaan die echt? Het lijkt mij zodra je buiten in windkracht 4 vliegt, dat het einde verhaal is.
Zo'n ding waait toch gewoon weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Nu nog niet maar het komt er aan:In de toekomst zullen kleine spionagevliegtuigjes zo goed als muisstil een stad kunnen invliegen en zich verticaal nestelen op de muur van een of ander gebouw. Die spectaculaire technologie ontwikkelde de Stanford University.Volgens de ontwikkelaars kan dit leiden tot "een vloot kleine, onbemande vliegtuigjes die stilletjes in een stad vliegen en tussen de gebouwen manoeuvreren". "Ze communiceren met elkaar over waar ze moeten landen, niet op straat of op daken, maar op de zijkanten van gebouwen en onder dakranden, waar ze redelijk onopvallend en veilig kunnen blijven hangen, als een vleermuis of een insect."