Wat hebben zonnecellen te maken met wisselstroom of gelijkstroom?

Ik zou het graag beter willen begrijpen.

Wat hebben zonnecellen te maken met wisselstroom of gelijkstroom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (2)

De zonnecellen leveren gelijkstroom net als batterijen. Maar om het in huis geschikt te maken wordt er via een omvormer 220V wisselstroom van gemaakt, hetzelfde wat normaal uit het stopcontact komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wisselspanning wordt in dynamo's gegenereerd. Dit komt (simpel gezegd) omdat een magneet een spoel in- en vervolgens weer uitgedraaid wordt. Vervolgens gaat de achterkant van de magneet erlangs zodat dan weer een negatieve lading ontstaat.
Alle andere spanningsbronnen hebben een gelijkspanning. Zonnepanelen leveren dus ook een gelijkspanning.