Hoe lang duurt een ogenblik ?

"Een ogenblik geduld alstublieft", hoe lang is dat eigenlijk? En waarom is dat telkens verschillend? Zo weet je nog niet waar je aan toe bent!

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik merk uit de antwoorden dat een ogenblik voor iedereen verschillend is en daar ligt nu juist de kern van mijn vraag, omdat het verschilt per persoon ben ik tot de volgende conclusie gekomen.

De duur van een ogenblik afhangt van het geduld van degene die op de ander moet wachten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jakkes... Wil je dat plaatje weghalen... lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah bah!! Ranzig plaatje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed gevonden, maar wel ranzig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig plaatje. Leuk gedaan, of gevonden...

Antwoorden (13)

Een ogenblik mag voor mij niet langer dan 2 minuten duren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo snel als je met je ogen een blikt kunt werpen op een nieuw onderwerp.

Toegevoegd na 1 minuut:
't Is verschillend, omdat men niet vantevoren weet hoe lang 't gaat duren. En je hebt gelijk, je weet niet waar je aan toe bent. Daar valt niks aan te doen, anders dan doorvragen hoeveel minuten en seconden 't gaat duren... Maar dan gaat 't alleen maar langer duren... Paradoxaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een ogenblik dat oneindig lang duurt... Dit moment is reeds begonnen en eindigt nooit...

Verder kan het elke periode korter dan oneindig als ogenblik aangemerkt worden...
Tot een met een Planck-tijdlengte toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ogenblik duurt net zo lang als een 'stief-kwartier'.

Er staat geen tijd voor. Het wil alleen maar zeggen dat het vandaag in ieder geval nog behandeld, vervolgd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is een mop over.
Moos belt naar de EL-AL met de vraag hoelang de vlucht naar Israel duurt.
De telefoniste: "Een ogenblik"
Moos: "Dank u wel!"
14 jaar geleden
Dat kan zo verschillend zijn. Een ogenblik kan zo voorbij zijn als je met leuke dingen bezig bent.
Maar een ogenblik kan heel lang duren als je heel erg ziek bent.
Zo is tijd niet te vatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon, 1 tel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van tevoren is niet bekend is hoe lang dat exact is, maar het impliceert dat de tijd zeer kort is. Meer dan een vijf minuten zou ik dus gek vinden. In plaats van een ogenblik zou ook gezegd kunnen worden 'een moment geduld alstublieft', dat is ongeveer hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgelopen maandag duurde `een ogenblik geduld` bij mijn zorgverzekeraar meer dan 10 minuten. Ik heb dus uiteindelijk maar onverrichterzake opgehangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij 3 maanden.
Voor het wachten +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent toch niet 3 maanden aan de telefoon blijven hangen mag ik hopen? LOL. Maar helemaal niet leuk voor jou natuurlijk, sorry voor het lachen.
Een ogenblik hoort natuurlijk kortstondig te duren.
Maar het vragen om een ogenblik geduld is meer een beleefdheidsvorm. Dit zeg je wanneer je niet weet hoe lang het precies gaat duren hoe lang iemand moet wachten. Daarom is het telkens verschillend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een ogenblik is een begrip.
en voor iedder betekent dit iets anders.
wta voor jouw 5 min. kan zijn
is voor iemand anders 10 min.

edit: voor mij persoonlijk hangt het ook van het moment af en wat iedder aan doen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms een minuut of twee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ogenblik betekend voor mij een tel.

Ik ervaar het woord als negatief vooral als je door de telefoon te horen krijgt een ogenblik alstublieft en je staat zo'n 12 min in de wacht of wel langer! Een klein ogenblikje is helemaal vreselijk, ik heb tijdens een opleiding hier een workshop/training in gehad en dat was ten strengste verboden, 2 verklein woordjes in 1 zin en wachten duurt altijd TE lang! ook al is het 2 minuten, mensen raken al na 20 seconden hun geduld kwijt. Klinkt kort 20 sec. maar is bewezen dat mensen dan al lichtelijk geirriteerd kunnen raken.

Toegevoegd na 7 minuten:
"Geduld verliest men het makkelijkst als men het niet bezit."