Het meest aangehangen geloof is de Islam met ca. 20 procent van de wereldbevolking.
Maar dat is niet het populairste geloof.
Want dat is het geloof in Sinterklaas.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is niet minder gezellig als je er niet in gelooft.
Ik neem aan dat je met geloof, religie bedoelt en daaraan gekoppeld het aantal aanhangers om de populariteit uit te drukken?

Dit zijn de bij mij bekende bijbehorende cijfers:
Het christendom is met 2,2 miljard aanhangers de grootste religie. De 1,4 miljard moslims volgen hierna.

Christendom: groei per jaar > 1,3 procent.
Islam: groei per jaar > 1,8 procent.

(De cijfers van de onderzoekers David B. Barrett en Todd M. Johnson zijn vergelijkbaar met die van het Vaticaan, dat tevens naar buiten bracht dat het aantal moslims het aantal rooms-katholieken overstijgt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel helemaal niets.. interpreteer het zoals je wil....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, dan is dit mijn interpretatie :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik sluit me aan bij Marita. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u ;)
Ik denk dat het populairste geloof bijgeloof is, waarbij je als atheist alle religies daar ook onder kan plaatsen.
En al doe je dat niet, dan nog zal bijgeloof best wel populair zijn onder de mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Bijgeloof populair? Populair betekent gewild.
Het lijkt me ruk als je niet onder een ladder durft door te lopen, of als je op vrijdag de 13e niet uit je bed durft te komen...
Dat wat niet onomstotelijk bewezen is en hoe jij dat dan interpreteert .. ik denk dat iedereen dat doet. Zelfs onomstotelijk bewezen telt hier ook niet denk ik want de wereld is niet in 7 dagen geschapen maar toch geloven dat ook nog steeds een helehoop mensen. Dus ik maak ervan..jou beleving en interpretatie van al dat er is maar wat je niet weet...ben ik nog te volgen :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het populairste geloof is het geloof in de medemens : noem het een light versie van humanisme zonder veel diepgang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het populairste geloof is dat ik een afgescheiden deel ben van het geheel... Alle religies en geloven bevestigen dat...
En iedereen die zich mens voelt, doet mee aan dat populairste geloof...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het populairste geloof is dat iedereen gelooft een mens te zijn... terwijl dat helemaal niet waar is... HAHAHA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het ietsisme, het geloof dat er 'iets' is.

Ik ben ervan overtuigd dat als je op straat een poll doet over geloof, de overgrote meerderheid van de respondenten desgevraagd zal zeggen: "ik geloof wel dat er *iets* is."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat er een "morgen" is.
Of je je glas nu als "halfvol"of "halfleeg" ziet, er is altijd wel iets dat morgen moet/gaat gebeuren/uitgesteld wordt naar......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel goed gezien nieuwsgierig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
christendom