wat voor impact zou een omkering van het magnetisch veld of een poolverschuiving hebben op de mensheid?

Toegevoegd na 15 uur:
zou het dus niet zo zijn dat wij doodkunnengaan?
aan zo'n omkering van de polen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

je zou een bepaalde tijd te veel straling van de zon binnen krijgen, want ons magnetische veld buigt die af. als het eenmaal omgebogen is, heb je er geen last meer van. ik zou alleen niet weten hoe lang dat duurt, maar waarschijnlijk niet zo lang. wist je trouwens dat het magnetisch veld eens in de ong. 500 jaar omdraait?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zou wel een impact hebben. Als deze omkering plaatsvind is het magnetisch veld van de aarde ( dat ook als een soort schild werkt tegen cosmische straling ) tijdelijk niet actief. De straling zou dus een impact kunnen hebben op de mensheid
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ijkt me dat bij het verschuiven van de polen ze niet even uitstaan en daarna weer aangaan
De kompassen zullen niet goed meer werken.
De elektronen beeldschermen moeten opnieuw gekalibreerd worden.
De schoolboeken moeten opnieuw geschreven worden.
De landkaarten moeten anders gemaakt worden (het Noorden is immers anders geworden).
De scheepvaart moet bijscholing krijgen.
De satellieten moeten een update krijgen.
Misschien ook de GPS systemen. En de navigatiesystemen.
De Noord-en Zuidpool krijgen andere namen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het lijstje van gdanonym even af te maken:
Koeien zullen de andere kant op grazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot de andere antwoorden had ik altijd begrepen dat dit enorm veel invloed heeft en zou resulteren in een zware ijstijd.

Ik zet er een link bij waarin staat dat de geleerden het er niet geheel over eens zijn maar daar staat wel in dat het veld zoals het nu is wel al 780000 jaar zo is!!!!
amigo