welke leuning van bioscoopstoelen is van jou?

er zit namelijk aan allebei de kanten een leuning waar nooit twee armen op kunnen. kan je een kant claimen of is het gewoon duwen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Tja, je kan hier wat theorieën op loslaten, en de logica is ook niet echt aan te tonen, maar stel, je hebt 2 blokken van rijen stoelen, gangpad in het midden.

Dan zou je kunnen zeggen dat de mensen die zitten in het rechterblok (gezicht richting het scherm), dan recht hebben op de linkerleuning. Want de eerste in de rij aan de rechterkant, heeft de linkerleuning voor zichzelf. Links naast hem zit natuurlijk een gangpad. Dus hij/zij kan ongestoord de linker nemen, dan zou de 2e in de rij het beste ook de linker kunnen nemen. Kortom de hele rij allemaal de linker.
Maarja, de laatste in de rij, heeft er dan wel weer 2 om te gebruiken.

Dus een definitieve logica cq regel is er niet.
Een conclusie is er wel uit op te maken, zorg dat je qua beste leuningcomfort, altijd aan het uiteinde van een rij gaat zitten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vragen, duwen, claimen alles kan. Hier bestaan geen richtlijnen voor (-:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is idd een kwestie van inpikken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Met je vriendje/vriendinnetje die naast je zit zal het niet zo'n probleem zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dan zit die leuning helaas weer behoorlijk in de weg;)
Dat heeft te maken met het recht van de 'sterkste'. In vliegtuigen tref je óók dat situaties aan....

Toegevoegd na 5 minuten:
Dus: leuningen aan jouw beide zijden, zijn gewoon van jou!
(toevoeging t.b.v. de GV-Moderatie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er van af of je rechts of linkshandig bent. Als je een kaartje koopt en je bent rechtshandig (de hand waarmee jij je ijsje vasthoudt) dan kun je vragen of er b.v. een rechtshandig (de hand waarin hij zijn ijsje vasthoudt) iemand links van je komt te zitten andersom. Succes gewaarborgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan hoe sterk je bent. Wat kan helpen is een paar dagen je zelf niet wassen, heb je soms ook nog een paar extra stoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo druk is het tegenwoordig niet meer in bioscopen, gewoon ff 3 lege stoelen naast elkaar zoeken en in het midden gaan zitten.