zijn er nog stammen die van de natuur leven en het bestaan van bijv technologie of andere volken niks weten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Ja die stammen zijn er, bv in het hart van het Amazone-regenwoud in Brazilië leven inheemse stammen die niet in contact staan met de buitenwereld.
Lees bv deze site van Survivalinternational.
In het Amazonegebied in Brazilië leven het grootste aantal geïsoleerde stammen ter wereld. Wij noemen deze stammen ‘ongecontacteerd’ (uncontacted) omdat zij geen contact hebben met de buitenwereld, en omdat ‘contact’ voor hen grote gevaren met zich mee zou brengen. Volgens FUNAI, het Braziliaanse overheidsdepartement voor inheemse zaken, zouden er zich wel 70 ongecontacteerde groepen in het regenwoud kunnen bevinden.
De keuze die deze stammen maken om contact met andere stammen en met buitenstaanders bewust te vermijden is vrijwel zeker het gevolg van eerdere ervaringen met de buitenwereld, die voor hen rampzalige gevolgen hebben gehad. Ook voelen ze zich bedreigd door buitenstaanders die in grote aantallen hun leefgebieden binnendringen – een invasie die gepaard gaat met de vernietiging van het regenwoud.
Zo leven in de deelstaat Acre ongecontacteerde groepen die vermoedelijk afstammen van Indianen die in de tijd van de rubberhausse in slavernij verkeerden en via de rivieren stroomopwaarts zijn gevlucht.

Toegevoegd na 7 minuten:
Leven volgens eeuwenoude tradities, stammen in Ethiopië, Mongolië of op de toendra's van Siberisch Rusland
http://www.natgeotraveler.nl/galerij/10x-traditionele-stammen-van-de-wereld/de-lange-nekken-van-padaung-myanmar
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jazeker, de Pygmeeën bijvoorbeeld.
die zijn ook weer onderverdeeld in meerdere stammen.