Heeft internet een te grote invloed op ons bestaan gekregen. En wat zou jij nu doen als het er niet was.

Kunnen wij nog zonder internet.
We zijn er bijna mee vergroeid, sociaal gezien leggen we contacten voor ons werk gebruiken we het. Om iets op te zoeken kunnen we bijna niet meer zonder. En alle voorzieningen en handelingen worden via internet gedaan in bijna alle branches.

Persoonlijk zou ik het me niet meer voor kunnen stellen dat er geen internet was. Niet omdat ik er uren achter zit maar bv huizen kijken even een auto zoeken of gewoon een email versturen. Als er geen internet zou zijn moest ik dus voor een 2ehands auto stad en land afzoeken

Zijn we nu verslaafd of is internet hetzelfde geworden als auto rijden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Internet is een belangrijk deel geworden uit ons leven. Dat is zeker waar. Het is ongelovelijk handig. Vliegtickets kijken, hyves, msn, je kunt je boodschappen er mee doen, en je hebt eigenlijk ongekende mogelijkheden met het internet.

Maar kunnen we zonder? Natuurlijk kunnen we wel zonder, we konden het immers 50 jaar geleden ook.

Maar het zou een enorm gemis zijn. Vele bedrijven zullen ook er onder gaan lijden als het internet ineens verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Internet is erg handig, voor het onderhouden van contacten of als naslagwerk. echter merk bij mezelf dat, hoewel ik het normaal gesproken elke dag gebruikt, er ook wel zonder kan. tijdens vakanties zit ik soms een paar weken achter elkaar niet achter internet en heb zeker geen afkickverschijnselen. verslaafd ben je dan dus niet.
13 jaar geleden
Ja, het is inderdaad wel verdraaid makkelijk.
Even iets nakijken, iets opzoeken.
Spelletje doen.
Voor je het weet zit je uren achter die pc.

Maarrrrr:
Wij hadden voorheen een encyclopedie in de kast staan.
Watte? Jawel, een boek! Meer dan een boek zelfs, woordenboeken, opzoekboeken, plaatjesboeken, wetenschappelijke boeken en ook gewoon leesboeken.
En kranten. Die hadden we ook. Voor de advertenties natuurlijk :-)

Ik verheug mij op de vakantie:
Wekenlang zonder internet, zonder tv, zonder kranten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leven zonder goeievraag.nl ?
Dat is de vraag !

Internet is niet meer weg te denken. Als je beseft hoeveel zaken er mogelijk zijn gemaakt door het internet. Mocht het wegvallen dan zou het maatschappelijk leven wel enorm onder te lijden hebben. Maar we kunnen zonder, makkelijk zal het niet zijn, maar we overleven het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weer meer gaan lezen,muziek luisteren en TV kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het internet heeft de communicatie tussen mensen verandert. Wat ik wel merk is dat door internet mensen minder in staat zijn met andere mensen contact te maken in real life.
Ik zou, als er geen internet was, meer fietsen, meer praten, meer naar de bieb gaan, meer naar de winkels gaan, meer moeten doen, als dat ik nu doe. Naar het plaatselijke cafe gaan om te kijken in het kastje van de voetbalclub of de wedstrijd doorgaat. Meer de folder door lezen van de winkels, etc.

Mijn antwoord is dus meer doen.