Zou een gazelle een welpje kunnen opvoeden zonder opgegeten te worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Reddie
10 jaar geleden
Ik heb wel eens een cheetah gezien die een reebokje opvoedde.
Cheetahs herkennen een prooi eigenlijk alleen als het wegholt.
Dit reebokje bleef gewoon liggen. Dus ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het een hele tijd goed zou gaan. Maar ik schat (gevoelsmatig, op niks gebaseerd) de kans op een happy end toch niet veel groter dan 50%. Als de welp ouder wordt bijvoorbeeld door ongelukjes tijdens het spelen.

Het beste antwoord

Ja, waarbij je er dan wel rekening mee moet houden dat de welp overleden is voordat hij een volwasse gazelle kwaad kan doen wegens ernstig gebrek aan voedsel.

Ik denk dat je deze vraag baseert op de leeuwin die een gazelle als jong had genomen waarbij ongeveer hetzelfe gebeurde maar dan anderson.