Wat is 'gedost worden'?

Hey allemaal! Laatst zei iemand tegen mij dat hij ‘gedost wordt' op social media. Ik wist niet wat ‘gedost worden’ betekent, maar hij was er niet zo blij mee met het feit dat hij ‘gedost word’, dus wilde ik het hem ook liever niet vragen. Dus nu is mijn vraag aan jullie: Wat betekent ‘gedost worden’ (op social media)?

Toegevoegd na 22 minuten:
Hij woont in België en ikzelf woon in Nederland. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Er zijn vaker termen die ze in België gebruiken, die wij Nederlanders niet begrijpen en andersom ook.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat hij 'gedist' bedoelde...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha dat kan ook nog ja :D
Amadea
9 jaar geleden
Ik heb zo'n idee dat er "doodgezwegen" mee bedoeld wordt, maar kan nergens vinden of dat klopt.

Antwoorden (2)

Hij probeert te beweren dat hij aangevallen wordt met een DoS-aanval of DDoS-aanval.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Distributed_denial-of-service

Of dat ook kan op sociale media weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou het niet kunnen zijn dat hij heeft gezegd "gedist" te worden.
Dat is een heel naar modewoordje en betekent "met minachting afkraken".

Kinderen gebruiken het vaak als dooddoener,
vaak als ze zelf met de mond vol tanden staan,
dan roepen ze "gedist!" en als je dan met argumenten probeert hen iets duidelijk te maken schreeuwen ze erdoorheen "gedist!"

Ze bedoelen dan zoiets van "Platgel*ld!", maar gezien de hele argumentatie vanaf hun zijde is daarvan absoluut geen sprake.

Zeg maar dat je dat zielig vind voor ze, dat ze niet de intelligentie hebben om iets anders te doen dan overschreeuwen van anderen met een enkel stopwoord.