Er zijn vele woorden hiervoor. Arrogant; dandy missschien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een charmeur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een charmeur en doet hij of zij het op grote schaal, dan is het een volksverlakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand met veel charme is heel bekoorlijk en innemend. Niet te verwarren met schoonheid trouwens, iemand met een grote schoonheid kan heel charmant zijn maar dat hoeft niet. Iemand kan ook juist heel charmant zijn door kleine onvolkomenheden.

Wat is iemand met te veel charme? Tsja, iemand met charme kan eigenlijk niet teveel charme hebben, want dan zou het niet meer charmant zijn. Je zou kunnen beweren dat iemand met een al te grote charme arrogant is maar ook dat zou afdoen aan zijn charme waardoor deze persoon vanzelf minder charmant zou zijn.
Als je het mij vraagt: iemand met te veel charme bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessante redenatie Annigje, zo bestaat de overtreffende trap van de enige (enigste = feitelijk fout maar wel geaccepteerd) ook niet. Hij of zij kan weer wel de charmantste van het stel zijn. Maar toch, indien iemand een teveel aan charme in de strijd gooit overspeel je je eigen hand en neigt mogelijk naar arrogantie.
Charmant gedrag kan een natuurlijke karaktertrek zijn. Indien het sociaal gewenst gedrag is heeft het meestal een doel. Dat kan zijn om zakelijke opdrachten binnen te slepen maar ook om de ander het hof te maken en uiteindelijk te verleiden. Zakelijk gezien heb ik nog geen antwoord gevonden en is mijn antwoord een 'wolf in schaapskleren'. Typisch iemand die charmant en verleidelijk gedrag in de strijd gooit om zijn/haar doel te bereiken. Meestal net iets te charmant en net iets te verleidelijk. Helaas lopen heel veel mensen hiermee weg (ik heb nu toch zo'n aardige man/vrouw ontmoet!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand met veel charme wordt charismatisch genoemd.
Indien je die eigenschap bezit heb je automatisch een bepaalde 'magische' of 'magnetische' aantrekkingskracht op anderen. Dit soort mensen communiceert op een subtiele, maar krachtige manier . Ze trekken gemakkelijk de aandacht en zijn snel geliefd bij anderen. Ze zijn ook vaak in staat gemakkelijk leiding te geven, anderen te beïnvloeden, te overtuigen of te inspireren omdat ze altijd de juiste woorden vinden waardoor je gewoonweg niet kwaad op ze kan worden.
Elegantie,uitbundigheid, postiviteit, mysterieusheid, lang leve het leven, aantrekkelijkheid en allure zijn woorden die typerend zijn voor een charmant persoon.

Charmante personen kunnen veel los maken maar zijn over het algemeen zeer kalm. Ze hebben zelfvertrouwen, zijn assertief, dominant, oprecht en gedreven. Daarnaast beschikken ze bijna altijd over uitstekende communicatieve- en spreekvaardigheden.
Volgens mij is natuurlijke charme iets waar je mee geboren wordt. Je hebt het of je hebt het niet. Ik denk niet dat je dit kunt leren, hoewel er wellicht mensen zijn die dat wel denken.

Niet iedereen denkt trouwens altijd positief over mensen die gezien worden als charmant. Sommigen ervaren het als storend, ' uitgekookt manipulatief' of arrogant/ingebeeld.