Signalen uit mijn omgeving, telefonisch, schriftelijk en via deze site, komen vaak zeer heftig bij mij binnen. Als er iemand voor mij staat die verdrietig is , voel ik dat ook. Als die persoon in een depressie zit voel ik dat ook. gaat hij of zij huilen dan huil ik ook!
En of dat nu 1 m. afstand is of 100 km. maakt niet uit! Iets maakt ergens een verbinding, een energiebaan of zo iets, waarlangs informatie stroomt. Zowel heen als terug. Deze emotie is soms zo sterk, dat het even mijn leven bepaald.
Het opgevangen gevoel is met niets te vergelijken!
Gelukkig heb ik geleerd hier goed mee om te gaan en het ook af te sluiten. Anders had ik geen leven.
Als het afgesloten is, komt de rust weer terug en ervaar ik een weldadig gevoel van blijdschap.
Geen idee hoe het werkt en waarom het zo werkt, maar ik ben er erg blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.

Verliefdheid is waarschijnlijk de heftigste emotie. Nog heftiger dan woede of agresiviteit. Verliefheid steld met mens in staat tot ALLES!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Hier sluit ik me bij aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad verliefdheid!! en alles wat daarbij komt kijken...
+1
De mijne is die emotie die vooral "in het kleine" ligt: wanneer een persoon willens en wetens liegt/ bedriegt etc. en anderen in grote mate schaadt in zijn uitlatingen en/of handelingen. Dergelijke bedoelingen begrijp ik totaal niet. Voorbeelden hoef ik niet te noemen, want ik neem aan dat een ieder automatisch aan iemand zal denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevoel dat je belazerd bent door je grote liefde. Dat kan zo veel pijn doen, stelt mensen ook vaak in staat alles te doen wat er in hun hoofd komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De emotie van het huidige moment voelt het extreemst... Waarom omdat dat het enige is wat er nu te voelen is, alle anderen die ik kan bedenken zijn imaginair en derhalve niet op dit moment voelbaar...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen imaginaire emoties dan niet voelbaar zijn, ongeacht heden of verleden?
Volgens mij ontstaat de meest extreme emotie bij het overlijden van een dierbare.

Het verlies van een dierbare is een zeer ingrijpende gebeurtenis in een mensenleven. Het zal het leven van degenen die dicht bij de overledene stonden voorgoed veranderen en naast het verdriet van het verlies komt er ook nog een soort stress voor deze veranderingen om de hoek kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste jaren ben ik door veel mensen belazerd die zogenaamde vrienden moesten zijn. Ze hebben me figuurlijk de afgrond in gegooid. Nu weet ik wel wie mijn echte vrienden zijn en snap ik mijzelf en de rest van de mensen beter, ik heb nu dus eindelijk rust ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mijzelf liefde, in alle vormen en met alles wat daarmee samenhangt (zowel positief als negatief).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pijn, want die is direct verbonden aan je zintuigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf vind ik intens verdriet de heftigste emotie die er is..het verlies van een dierbare of door een verschrikkelijke gebeurtenis. Ik kan letterlijk lichamelijke pijn ondervinden van verdriet.
Wetenschappelijk onderzocht is Angst de heftigste emotie die de mens kent