' Vaak kan de fobie met behulp van psychologische begeleiding worden verholpen. De wijze waarop dit gebeurt is afhankelijk van de persoon en de manier waarop de fobie is ontstaan.

Als de angst specifiek gericht is op het huwelijk of het aangaan van langdurige relaties, spreekt men van gamofobie. Als de angst uitsluitend seksueel van aard is, noemt men dit erotofobie.'

Dit verschilt dus per situatie. Wij kunnen hier op deze site geen antwoord op geven, omdat we niet weten op wat voor manier de fobie ontstaan is. Dit kun je beter vragen aan je psycholoog.
13 jaar geleden
gynofobie of 'angst voor vrouwen'.
kan zeer goed behandeld worden met het volgen van therapie.
Enkele vormen van psychotherapie zijn daar uitermate geschikt voor,zij kunnen de fobie sterk verminderen en in sommige gevallen geheel wegnemen.