Gezien de meest gangbare betekenis van "fantasie" is het onmogelijk dat er mensen zijn zonder die verbeeldingskracht.

Maar als je een minder gangbare betekenis isoleert dan zijn er vast mensen die dat moeten ontberen, bijvoorbeeld fantasie als synoniem voor verzonnen wereld.

Dus ja, dat is mogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Iedereen fantseert. Het is een onderdeel van het denken.

Toegevoegd na 25 seconden:
Oei, spellingsfout, daar komt de kritiek :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha nee hoor ik ben de eerste en dit is nog niet eens kritiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sjonmge widar wat een onglkooflijk nare spellinfsout! ;)
Ja,die zijn er. Op GV staan ze bekend als minkukels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat vindt ( zoals te verwachten) de mens zonder fantasie
niet!
Nee, die zijn er niet. Zonder fantasie zou je geen mens zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.

Fantasie is het vermogen dingen te verzinnen en te bedenken. Zonder dat vermorgen kan je niet leven. Bij alles moet je vooruit denken en bedenken wat er kan gaan gebeuren, ook daar heb je fantasie voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, zijn zeer moeilijk in de omgang......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amadeus, die heeft weinig fantasie ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die andere anders niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, die had veel te veel ;-))
Er zijn van die serieuze , droge intellectuele typekes.
Die schijnbaar geen grienetje fantasie hebben.....of niet willen toegeven;.
't Moet toch saai sex bedrijven zijn zonder fantasme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ze echt bestaan weet ik niet, maar van sommigen heb ik wel het vermoeden dat ze dat ontberen.
Zo vergt humor fantasie om het te kunnen begrijpen, je moet dingen in andere perspectieven kunnen zien om de dubbele bodem te doorgronden.
Helaas zijn er mensen die geen humor lijken te bezitten.
Mensen die dit missen zijn wel te beklagen.
Dit wil ik wel loskoppelen van mensen die een depressie hebben, die zijn doorgaans deze eigenschappen tijdelijk kwijt, komt de fantasie en de humor terug , dan zal de genezing goede voortgang gemaakt hebben.
Lachen wekt veel serotonine op, wat een levendige geest versterkt en de intelligentie doet toenemen.
Daarom worden SSRI's ook wel smartpills genoemd.
En dat is geen fantasie.

Toegevoegd na 4 uur:
In een reactie wordt iets aangegeven over autisten.
Deze hebben WEL DEGLIJK gevoel voor humor en fantasie, het werkt alleen een tikkie anders dan gemiddeld genomen.

Zelf heb ik veel met autisten te maken, in hun belevingswereld hebben ze zowel veel fantasie als een groot gevoel voor humor. Het is alleen een totaal andere vorm van humor, die voor niet autisten soms zelfs niet als humor herkend wordt.

DAT is de reden waarom ik bewust autisten buiten de groep houd die geen fantasie heeft.
Wel blijf ik erbij dat fantasie en humor een extrapolerend vermogen eist.

Sommige autisten echter kunnen hun gedachten (en dus hun fantasie) uitzetten.
Op dat moment zijn ze onbereikbaar.
Het is dan lastig ze weer bij de les te trekken.
Dat zijn echter momenten (soms episodes) en geen permanente state of mind.

Ik heb gezien dat zelfs mensen met sterk autistische stoornissen op sommige momenten tot inleving in staat zijn, het is alleen wisselend en onvoorspelbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder fantasie zouden de mensen geen wensen hebben.
Maar iedereen heeft wensen, dus ook fantasie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durf het haast niet te vragen Ed, maar wat is/zijn de jouwe/ Of zijn dat geheime fantasieën?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek maar mijn site op en zie wat mijn fantasieën zijn.
Mijn hele park zijn mijn fantasieën en nog veel meer.
Ik ben schrijver van korte verhalen en kunstenaar.
Nee. Niet iedereen heeft veel fantasie en niet alle mensen uiten het, maar er bestaan geen mensen zonder fantasie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Nee, ik denk dat iedereen wel fantasie heeft, maar lang niet iedereen weet die ook te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Autisten ontbreekt het vaak aan fantasie.