Er zijn natuurgeneesmiddelen en supplimenten, die je concentratievermogen verbeteren.
Zelf gebruik ik calcium, magnesium, zink.
Minder stress helpt ook, regelmatig leven, gezonde voeding, veel water drinken, weinig of geen alcohol, veel frisse lucht, zo min mogelijk vlees en geen koffie.
Positief denken en je overzicht houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dragen calcium, magnesium en zink hier echt aan bij?
En vlees, wat is daar mis mee? En word je van koffie juist niet scherp? (niet dat ik koffie drink, maar toch) Bij al die andere kan ik me wel wat voorstellen.. Alvast +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
magnesium en zink hebben grote invloed op je hersenen en de calcium is voor een goede opname in het lichaam.
Als ik het een paar weken niet meer slik, dan gaat mijn concentratie achteruit, na het weer slikken duurt het ongeveer 2 weken voordat ik het weer merk.
Dit helpt vooral bij mensen die van nature erg druk zijn .
van vlees en koffie wordt je p.h. waarde van je lichaam te hoog en dat heeft weer gevolg voor je conditie en gezondheid.

Andere antwoorden (12)

Ja hoor, heel simpel, door te zorgen dat je niet afgeleid wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was daarnet nog een artikel aan het lezen over methoden van tijdsbesparing en dagindeling. Dit soort structuren kunnen ervoor zorgen dat je je beter kunt focussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je laten blokkeren op Goedevraag.nl...
Is echt een drama sinds ik hier ben.. Elke keer stiekem even kijken of er weer een leuke vraag is en jahoor weer 10minuten verstreken die ik aan m'n schoolwerk had moeten besteden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ja dat had ik eerst ook! Nu geen last meer van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe ben je er vanaf gekomen? :P HELP ME :P;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kwam erachter dat 9 van de 10 vragen die hier gesteld worden me eigenlijk helemaal niet interesseren..
Toen ging ik vragen verzinnen en toen ik geen vragen meer kon verzinnen vond ik het niet meer leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow dat helpt mij dus niet wand ik vind 9/10 van de vragen wel interessant :P
Ja, dat kan. De truc is om meer alpha hersengolven te produceren.
Als je moeite hebt met concentreren en een interne dialoog die alle kant opvliegt produceer je teveel betagolven.

Toegevoegd na 3 minuten:
volgens dr James Hardt van het biocybernaut institute krijg je meer betagolven van koffie,tabak, uien en knoflook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het wel trainen. Als je zorgt dat je aan een leeg bureau zit en niets om je heen hebt dat je afleidt, dan kan je jezelf daar dwingen om je te concentreren op je (leer/lees) werk.
Als je daar een vast ritme in hebt gekregen, dan kan je langzamerhand beginnen met meer afleiding rondom je toe te staan, waarbij je alleen jezelf moet toestaan om de afleidingen aanwezig te laten zijn maar je bent er zelf voor afgesloten.
Als je dit verder en verder laat gaan, dan zal je op een gegeven moment in de huiskamer met TV aan jezelf af kunnen sluiten en helemaal concentreren op je eigen werk.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ik eens proberen! (wel eerst even me bureau opruimen dan)
Het is altijd belangrijk om je goed te kunnen concentreren, maar in sommige situaties is het van essentieel belang. Bij tentamens, het afrijden voor het rijbewijs, sportwedstrijden, een belangrijk gesprek enz.

Er zijn gelukkig behoorlijk wat natuurlijke stoffen die deze concentratie-capaciteit vergroten. Het zijn stoffen die de hersenstofwisseling bevorderen en hierdoor de hogere hersenfuncties zoals denken, spreken en handelen bevorderen. Men blijft scherp tijdens vermoeidheid en houdt bij sport de techniek en tactiek langer optimaal.

Enkele van deze natuurlijke voedingsstoffen en kruiden zijn: Ginkgo biloba, Acetyl L- Carnitine, Rhodiola, DMAE, CDP-choline en bacopa monniera.

DE BELANGRIJKE STOFFEN

Gingko biloba is het welbekende en veelverkochte kruid dat vrije radicalen in de hersenen neutraliseert en de bloedvaten in de hersenen verwijdt. Hierdoor blijven de hersenen optimaal functioneren ook al neemt de vermoeidheid toe.

Acetyl L-carnitine is een afgeleide van L-carnitine. Het heeft een gunstig effect op de stofwisseling van de zenuwcellen, o.a. in de hersenen. Acetyl L-carnitine heeft dan ook een gunstig effect op de mentale vermogens. De meeste mensen melden een toegenomen scherpte en helderheid en zijn meer gefocust. Acetyl-L-carnitine is een tonicum voor de geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken vergroot je concentratievermogen.
Ook je geheugen dus.
Zie vorige vraag
http://m.goeievraag.nl/vraag/29377
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door oefeningen te doen in de vorm van spelletjes, memory zie neurocampus.

Als je voortdurend gestoord wordt, kun je niets afwerken.

Wat doe je als je in een drukke omgeving werkt en/of snel afgeleid wordt?

Plan werk waarvoor concentratie echt nodig is. Neem die momenten van de dag waarop het gewoonlijk rustig is of wanneer jij op je best bent. Ochtendmensen pieken in de voormiddag, avondmensen veel later op de dag.
Maak eerst een prioriteitenlijst.
Waarschuw je collega’s wanneer je niet gestoord wilt worden.
Sluit je e-mail tijdelijk. Je kunt nieuwe e-mails daarna lezen en beantwoorden.
Beëindig eerst het mini-onderdeel van je taak of je gedachtegang wanneer de telefoon gaat of iemand iets komt vragen. Zo moet je niet telkens de draad terug opnemen.
Schrijf invallen over iets anders op voor later, maar maak af waar je nu mee bezig bent.
Schrijf zorgen die je voortdurend afleiden eerst van je af, en doe dan je werk.
Tegen afdwalen helpt het volgende: zoek een referentiepunt op je bureau. Prent je in dat het je terug bij de zaak zal brengen als je mijlenver zit. Of zeg STOP iedere keer wanneer je afdwaalt.
Beloon jezelf. Stel jezelf iets leuks in het vooruitzicht voor wanneer een vervelende taak af is.
Blijf actief tijdens saaie vergaderingen. Maak een schema van de belangrijkste punten. Stel relevante vragen.
Maak je gemakkelijk verstrooidheidsfouten? Stel prioriteiten als je verschillende dingen tegelijk moet doen. Kies bewust en doe eerst het belangrijkste, daarna de rest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met ritalin speed of coke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat mij betreft hier op GV
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interesse kweken in het onderwerp/ding waarmee je bezig bent. Als je geïnteresseerd bent is het niet moeilijk gefocust te blijven.
En je kunt eigenlijk overal interesse voor kweken, gewoon open gaan staan, de weerstand laten varen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verhoog het belang van wat je aan het doen bent, en dan komt concentratie vanzelf...

Ga bijvoorbeeld over een touw lopen over de grand Canyon (als dat zou kunnen), dan weet ik zeker dat het je niet aan concentratie zal ontbreken...