Hoe kan het dat nadat ik stoned ben ik altijd een vreetkick krijg.?

Altijd als ik stoned ben heb ik geen honger maar daarna heb ik opeens heel veel honger en eet ik het eerste wat ik zie hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ook is één van de gevolgen van het gebruik van marihuana een vreetkick. Het honger gevoel komt van de hypothalamus. Daarnaast zorgt het hypothalamus ook nog voor bloeddruk, hartslag, slaap-waakritme, seksuele opwinding, lichaamstemperatuur (zorgt bijvoorbeeld voor bibberen bij kou).

En ook deze word verstoord wanneer THC zich aan de receptoren bindt. Doordat THC ervoor zorgt dat er meer signalen worden doorgegeven naar de hypothalamus, geeft deze op zijn beurt ook meer signalen. Het gevolg is dat men ontzettend veel honger krijgt, een zogenaamde vreetkick.

Een ander verklaring is dat het effect van THC is dat het parasympathische zenuwstelsel activeert. Het parasympathische zenuwstelsel is dat deel van het zenuwstelsel dat vooral regulerend en stimulerend werkt op de stofwisseling.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet er dan even de precieze bron bij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiki, nu blij? Arro ventje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt voor de info

Andere antwoorden (1)

Ik heb 'ns gegoogled.. Ten eerst.. Misschien moet je gewoon ophouden met dat de hele kik van stoned zijn en drugs gebruiken :P. Ik weet niet wat je gebruikt, maar dit komt natuurlijk vaker voor. Sommigen krijgen ook spanning rond de mond. Je krijgt zo'n vreetbui omdat je suikergehalte in het bloed daalt. In een liggende houding zal ie toenemen en in de staande dalen. Nog meer bekende verschijnselen zijn: ademhaling wordt sneller en je hartslag ook. Ook rode ogen komen vaak voor.

Lange termijn effecten

Psychische afhankelijkheid kan ontstaan. Onthoudingsverschijnselen kunnen zijn; slapeloosheid en hyperactiviteit.
Klachten als vermoeidheid, lusteloosheid, angst/paniekaanvallen, neerslachtigheid tot depressieve klachten en vergeetachtigheid (stoornis in het korte termijn geheugen: inprentingstoornis) komen voor. Ook worden het concentratievermogen, de waakzaamheid, het denkvermogen, het sociaal functioneren en het reactievermogen verminderd. Door het roken kan schade aan luchtwegen en longen ontstaan.
In het meest extreme geval kan een psychotische situatie ontstaan, gepaard gaande met wanen en hallucinaties. Deze psychotische toestand heeft net zoals bij cocaine kenmerken van paranoia en schizofrenie.
Bijwerkingen door langdurig en/of intensief gebruik zullen na onthouding in principe weer verdwijnen.

Ik zou ermee als ik jou was gewoon stoppen, ik snap dat het makkelijker is gezegd dan gedaan. maar die langetermijn effecten zien er creepy uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt pure onzin