Hoe frustrerend kan je knagende geweten zijn?

Soms... Zoals nu zie ik weer die gedenkkaart...

En dan komt weer dat knagende geweten boven dat ik bepaalde worden niet gezegd heb. Natuurlijk was hij de werkgever. Maar praktisch alle werknemers waren het er onderling over eens dat zijn bedrijfslijder het bedrijf om zeep hielp...

Ik kan het hem niet meer zeggen. (hij is in januari overleden) En dit terwijl ik wist dat hij het er moeilijk mee had dat ik niets zei. Ik sprak zijn levensgezel/vriendin nog wel eens...

Hoe ga je met zoiets om?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoe meer je er gewicht aan geeft, hoe meer en langer het pijn doet...
Zie de vraag van XiniX over problemen... Het is categorie A) en je stopt het in B)... Je snapt me wel denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was precies jouw vraag dat mijn vraag deed vormen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweetut
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar van wie is dat duimpje naar beneden dan? Heb je vijanden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix heeft altijd duimpjes naar beneden, ik denk dat dat de last is van iemand die 1 staat haha. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zit wel waar waars in die uitspraak bailey...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@bailey: I know. Maar in deze naar mijn idee volstrekt niet terecht...

Andere antwoorden (3)

Misschien is het een goed idee om met zijn levensgezel/vriendin te praten. Uit te leggen hoe en wat en dat je geweten zo aan je knaagt. Het hem vertellen kan je helaas niet meer, maar je wil je gevoelens toch kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed te rade gaan bij jezelf en inzien dat je nu niets kan doen om de situatie om te keren of op een andere manier te verbeteren. Dat accepteren en verder gaan. Wat gedaan is is gedaan, je bent nu een ervaring rijker voor een volgende keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk je zelf proberen te vergeven en er de les uit trekken de volgende keer wel tijdig te communiceren.