waarom smaakt hetzelfde eten bij iemand anders, anders?

het klinkt misschien wat vaag maar als ik bij mijn vriendin ontbijt en ik eet precies dezelfde cornflakes als dat ik thuis altijd eet, maar toch heb ik er een ander gevoel/smaak bij.

herkent iemand dit en hoe komt dit?
kan het zo zijn dat bepaalde gevoelens het eten anders laten smaken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Geweldig he, hoe dat werkt. Hopelijk smaakt het allemaal lekkerder als je bij haar bent, dan wanneer je thuis bent :-)

Behalve al de bovengenoemde oorzaken kunnen ook nog andere factoren een rol spelen, zoals hoe en hoe lang de spullen bewaard zijn. Zat het in het originele karton, in plastic of in een blikken bewaartrommel? Was het gisteren gekocht of al een jaar in gebruik? Dat soort dingen dus.

'Exact dezelfde cornflakes' smaakt overal hetzelfde. zo niet,dan heb je waarschijnlijk een emotioneel of ander psychisch probleem. Je laat als het ware je omgeving bepalen hoe jij je smaak interpreteert,en dat is niet goed. Een sterk evenwichtig persoon eet overal,en onder alle omstandigheden exact dezelfde cornflakes.

Dat komt hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat jou vriendin je niet erg mag. Ze stopt zeker weten rattengif in je ontbijt en wil hiermee duidelijk maken dat ze geen andere manier weet om van je af te komen. Ze vind het zielig om je te dumpen en doet het daarom op deze manier. Te gelijkertijd vind ze het wel grappig dat je het bij haar lekkerder vind.

Ik verwijs naar het antwoord van Som, goed gezegd.

Het komt door de bagage die in jouw hoofd zit. Iedereen is verschillend opgegroeid, opgevoed, heeft verschillende ervaringen en dingen anders beleefd dan jij. Die is bij elk mens heel verschillend en daardoor kan een situatie voor alle andere mensen een andere ervaring hebben. Ook gevoelens kunnen van invloed zijn op het ervaren van eten. Leg een knikker op tafel. Laat 10 mensen in een volle zin zeggen wat ze zien zonder van elkaar te weten wat de ander zegt en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Zo gaat dat ook met eten. Ieder denkt vanuit zijn eigen context. Daarom is het in communicatie zo belangrijk op goed te weten wat een ander bedoeld zodat je ook goed aan blijft sluiten met jouw reactie. Prachtige vraag dus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100