Wat betekent mijn droom?

Ik droom met regelmaat dat mijn partner vreemdgaat. Ik word hier onrustig van en onzeker. Kan iemand mij vertellen of er een betekenis aan mijn droom kan zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (7)

Ja, de betekenis is dat je je partner niet vertrouwt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien loopt het niet helemaal lekker met jullie eigen intimiteit en als dat te lang gaat duren en je praat er niet met je partner over gaat het vanzelf wel spoken in je hoofd...

Of misschien verlang je onbewust zelf naar een andere partner...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heb je je partner eens zien praten met een ander persoon en heb je er gedachtes over gehad, en ga je ervan dromen of je partner moet wel eens weg en jij denkt gelijk dat hij naar een ander gaat,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien speelt het tegenovergestelde en ben je zelf onzeker over jullie relatie of de gevoelens die je voor je partner koestert.
Ben je bang dat je partner je zal verlaten, of dat je niet meer interessant voor hem of haar bent, of ben je jaloers aangelegd ?
Het zou best kunnen zijn dat je de eigen (onbewuste) gevoelens in je droom projecteert op het gedrag van je partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is je relatie de laatste tijd veranderd, heeft je partner het bijv. wat drukker met andere dingen, en voel je je onbewust hierdoor wat onzeker over.

Maar niet om het een of ander, als ik dat droom dan neem ik mijn relatie even extra onder de loep.
Zijn er dingen veranderd, is de communicatie nog goed etc.

Kan ook een teken zijn van je onderbewuste dat je bepaalde signalen mist m.b.t je relatie in het dagelijkse leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekend dat je onbewust bezig bent met je relatie en de angst om verlaten te worden. Hoe voel ik me nu binnen m'n relatie? Hebben we een toekomst samen? Kan ik wel aan de verwachtingen van m'n partner voldoen? Als die zorgen weg zijn, verdwijnen die dromen ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook van die dromen gehad bij een ex van mij. Ik werd letterlijk met een gebroken hart wakker en dat is idd geen fijn gevoel. Ik ben dat eens gaan uitzoeken, omdat het me heel erg onzeker maakte.
Een half jaar van te voren hebben we een zwaar auto ongeluk gehad en het bleek dus dat de dromen daar weg kwamen.
Het ongeluk was zijn schuld (in zoverre dan) en hij heeft me dus lichamelijk pijn gedaan. Die dromen betekende dus, omdat hij mij al lichamelijk pijn heeft gedaan ik onbewust bang was dat hij me geestelijk ook pijn zal gaan doen.
Alles wat je droomt heeft een betekenis of is een verwerking van iets. Soms stelt het niets voor, maar soms is het een waarschuwing. Dus schrijf je dromen op en luister altijd na je gevoel.
Hoop dat je er iets mee kunt.

Groetjes Astrid