Hoe je lach in houden?

Hey,

Ik weet het deze vraag is al 2x gesteld maar, mijn probleem is nog steeds niet opgelost.
Mijn probleem: Wanneer ik samen met een vriendin een drama zie op televisie, moet zij altijd voor de minste dingen wenen, (zij is een heel gevoelig persoon.)
Ik kan op zo'n moment mijn lach gewoon niet inhouden, en krijg dan bijna tranen in mijn ogen van het lachen...

Natuurlijk is dit niet zo vriendelijk t.o.v. haar en voel mij er niet zo goed bij.
Ik wil er echt moeite voor doen om dit te voorkomen. Maar hoe?

Mvg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Hoe harder je probeert om niet te lachen, hoe lastiger het wordt. Misschien moet je dus op het moment dat het lastig zou kunnen worden, tegen jezelf zeggen: "Zo, nu gá ik toch eens even keihard lachen!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wat denk je als je erom gaat lachen, daaraan moet je werken en het lost zichzelf op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je die lach voelt aankomen, prik jezelf dan keihard in je zij of met je nagels hard in je vingerkussentjes. Dat leidt af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou naar een andere kamer gaan en daar lachen en anders diep ademhalen werkt bij mij wel.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan iets heel serieus denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan iets heel droevigs denken, bijvoorbeeld dat je konijn dood is. dan vergeet je die lach heel snel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of dat je konijn veranderd in een aardappel, of je aardappel in een konijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan. XD
Je moet denken: waarom zou ik lachen? Dat help bij mij echt altijd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms ga je ook lachen als je je zelf geen andere houding kan geven misschien ligt het daaraan en weet je niet wat voor houding je je zelf moet geven als je zo'n drama serrie ziet maar het kan altijd anders zijn maar dat lees je al in de andere antwoorden succes en ps: praat er misschien ook met je vriendin over misschien vindt zij het helemaal niet zo erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(ik zie het niet voor me en heb ook niet moeten lachen bij het beeld wat ik niet had van jullie)

bedenk je dat je gewoon heel heeel cru bent omdat je om zoiets kan lachen!
je vriendin moet zich super ellendig voelen door jou
in plaats van te lachen ga je je zitten schamen in alle stilte
beeld je in dat de grootste griezel die je kent verkering aan je vraagt (of andere nare dingen natuurlijk)

(ik zie ook dit niet voor me eigenlijk)
kijk een humoristische film zodat bij jou en haar de tranen vrij over de wangen mogen rollen van het lachen.

kijk maar niet naar je vriendin als ze weer haar 'meeleef momentje' heeft, of troost haar zó dat je ze gezicht niet kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat erg heeft geholpen bij mij was om te gaan "hoesten" wanneer ik moest gaan lachen. Misschien heeft je vriendin het dan ook gewoon niet door en denkt dat je je hebt verslikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind je het dan echt grappig of is het een zenuwen tik?
Wat je grappig vind kan je niks aan doen.
Aan een zenuwen tik kan je ook weinig doen.
Wat je in beide gevallen wel kan doen is eerst even de confrontatie vermijden en er over over na denken.
Even een paar keer herhalen dan minderd het denk ik wel.
Of misschien spelletjes doen om het te trainen.
Zoals wie het langste zijn lach in kan houden en elkaar uit daagt te lachen vanzelf kom je wel op een tactiek.