Waarom val je in slaap als je schapen telt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien omdat het saai is,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij ook niet, heb slecht luisterende schapen, lopen allemaal door elkaar heen, heel irritant ;)

Antwoorden (3)

Ik denk dat het een fabeltje is , mss werkt het bij sommige maar bij meeste werkt het niet, heeft meer te maken met dat je niet denkt aan het feit dat je niet kan slapen maar rustig word van binnen en het slapen bevorderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is slaapverwekkend dat schaapjes tellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet kunnen slapen heeft voornamelijk te maken dat er nog veel te veel gedachten door je hoofd spoken. Gedachten die nog graag een verwerking nodig hebben, maar dat kan niet, omdat er geslapen moet worden. Dus is er een padstelling van gedachten die wel langskomen, maar jij niet wilt gaan verwerken.
Ook "ik kan niet slapen' valt onder de gedachten die langskomen.

Door schaapjes te gaan tellen, beperk je de hoeveelheid gedachten tot 1 en dan is het eenvoudiger om in slaap te vallen. Ook omdat het gewoon saai is.

Je kunt ook tegen jezelf zelf: OK, dan maar niet slapen, dan maar uitrusten. En met een paar minuten ben je in slaap gevallen.
Het is die knop die om moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+