Hoe zorg je ervoor dat je geheugen sneller wordt? Ik ben soms nogal traag van begrip en als iemand een stek geeft aan mij, weet ik nooit een antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Je gevoel werkt net zo snel als dat van ieder ander... Dus geeft niets... En het gevoel werkt altijd... Denken alleen maar als er niets aan de hand is... Als je boos bent lukt denken niet goed, bij elke emotie werkt het denken niet goed...

Ik weet HEEL zeker dat je gevoel goed werkt, voel gewoon en iedereen die geen rekening houdt met jou snelheid van denken is disrespectvol... Dus die mag je links laten liggen in je leven... En dat moet je ook doen, want respect is weder-zien... Geen respect geen wederzien...

Denk er maar rustig over na, dit is een liefdevol antwoord waar je wat mee kunt...

Liefs XiniX...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t is vast een liefdevol antwoord, en misschien hebben sommige mensen er zelfs wat aan. Het is alleen geen antwoord op de vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer van die minnetjes, want het is een prachtig antwoord Xinix....echt prachtig +1

Andere antwoorden (5)

Zie vraag van twee weken terug..!!
En chek mijn antwoord.

http://www.goeievraag.nl/vraag/geheugen-concentratie-verbeteren.29377

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan ook bijvoorbeeld:
Herhalen
Herhaal het telkens
Verbeelden
Geef er meer betekenis aan en vorm je er een beeld bij
Associëren
Breng het in verband met iets dat je al weet..!

Succes.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een goeie verwijzing ;-)
Training.

Traag van begrip zijn heeft niet zozeer te maken met de snelheid van je geheugen alswel met het verbanden leggen. Bepaalde elementen (taart met kaarsjes) breng je heel snel in verband met iets anders (verjaardag). Terwijl in andere gevallen een verband ingewikkelder is.

Dit is ook afhankelijk van je referentie kader. Als je in een bakkerij werkt dan denk je bij een taart met kaarsjes misschien wel aan de verschillende soorten kaarshoudertjes die er zijn. Wanneer je niet in een bakkerij werkt komt deze gedachte waarschijnlijk niet bij je op.

Door bijvoorbeeld memorie te spelen kun je je geheugen wel trainen zodat je dingen makkelijker onthoudt. Het trainen van verbanden leggen is een stuk lastiger te trainen. Maar bijna alle denksporten helpen hierbij. Of denk bijvoorbeeld aan een spel als (de naam zegt het al) braintraining.

---
Overigens ben ik momenteel ook nogal traag van begrip en kom er maar niet op wat 'een stek' is. Kun je dat uitleggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik vroeg me dat ook af. Ik nam aan dat een stek een hint is, een aanwijzing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht eerst aan een stek van en plant of zo ! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
steek misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, ja, een ironische opmerking naar iemand toe.
Niet iedereen is even goed en even snel in dingen. Maak je niet te druk om jouw 'beperkingen', want iedereen heeft andere. Wat ik het eerst bedacht om hersenen te trainen is veel braintraining doen bijvoorbeeld op een nintendo DS. Echt, dan zie je na een paar weken gewoon vooruitgang in de tijd die je nodig hebt om hetzelfde aantal oefeningen te doen.
Dus als eerst zeg ik, maak je er niet te druk om en zoals al eerder is aangegeven moeten mensen hier gewoon rekening mee houden.
Ten tweede zijn er dus oefeningen beschikbaar om je hersenen te trainen als jij dat graag zou willen.
Succes! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kun je niets aan doen.Dan is dat zo ,je kunt dan zeggen ik ben niet zo snel in reageren ,ik wil er nog even over nadenken. En je zegt dat je er op terug komt. Ondertussen denk je er over na. Als iemand daar een oordeel over heeft zeg je dat dat zo werkt bij jou .Zo accepteer je het zelf. Geeft niets hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je eerst gaat proberen te kijken of je met je hoofd in erbij bent dan moet je veel groente eten want dat helpt om geheugen te verbeteren, en waarom dan groenten zou je dan vragen: nou omdat de groenten die zijn vitamine c en maken ten eerste je bloedcellen wakker dan word je fitter maar als nou je bloedcellen beter gaan stromen dan gaan je hersenen beter werk presteren en zul je langzamerhand beter gaan dingen te herineren