Waarom duwen we harder op de knopjes van de afstandsbediening als we weten dat de batterij bijna leeg is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Antoni
14 jaar geleden
Misschien heb je ook iets aan de antwoorden op deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/drukken-meeste-mensen-stoplichtenknop-voetgangersoversteekplaats.7258 Deze vraag en jouw vraag zijn overigens niet volledig vergelijkbaar, maar wel enigszins.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt inderdaad! Goeie zeg.

Het beste antwoord

Om exact dezelfde reden waarom mensen lang of vaak op de knop van het verkeerslicht drukken bij een voetgangersoversteekplaats, Zie bijvoorbeeld link hieronder:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is goed opgemerkt van je. Maar wat ik me nou afvraag: als het inderdaad zo is volgens de vraagsteller, moet jij dan het beste antwoord toegewezen krijgen, omdat jij ernaar verwees? Of moet ik dat krijgen, omdat ik op die vraag het beste antwoord heb gegeven? Het boeit me verder helemaal niets, maar ik vraag het me toch af:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag Suniram. Ik weet het niet. Ik hoef echt het beste antwoord niet toegewezen te krijgen. De vraagsteller mag dat lekker zelf bepalen, maar ik begrijp wat je bedoelt. Mijn enige doel met mijn antwoord hier was om de vraagsteller en overige belangstellenden te wijzen op die andere vraag omdat deze mensen daar mogelijk in geïnteresseerd zijn. Op die manier denk ik hier wel een informatief, enigszins waardevol antwoord te hebben gegeven. Wat de vraagsteller het beste anwoord vind moet dan maar als zodanig gekozen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zullen het zien:p Waarschijnlijk zal hij twijfelen en totaal iemand anders het beste antwoord toewijzen. Dat zou ik in ieder geval doen als ik hem was:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ook, is altijd afwachten. Soms is het wel leuk om in je e-mail te lezen dat je het beste antwoord gegeven hebt, soms wist ik me niet eens meer direct te herinneren dat ik de bewuste vraag had beantwoord.

Andere antwoorden (10)

Dat werkt toch?

Toegevoegd op 02-05-2009 17:39:30
Oftewel, een puur psychologische handeling. De afstandbediening verzendt de signalen niet goed meer, waardoor jij het de afstandbediening duidelijker wilt maken door harder op de knoppen te duwen.

Op den duur zal de psychologische denkwijze overgaan op frustratie, wat ook in combinatie gaat met het hard indrukken van de knoppen.

Als je iets tegen iemand zegt en die verstaat het niet, dan zeg je het harder. Diezelfde denkwijze heb je richting de afstandbediening. Tegen beter weten in waarschijnlijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dezelfde reden dat we hard gaan schreeuwen tegen iemand die geen Nederlands verstaat.
14 jaar geleden
Uit frustratie en soms helpt het om er een aantal keren op te drukken. Soms "pakt" hij dan toch net de zender die je wilt.

Daarbij als je een afstandsbediening langer in je handen houdt, warm je ook de batterij op. Een warmere batterij levert net dat beetje meer stroom op waardoor deze het weer heel even doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Djools;

Dat doen "we" helemaal niet; "we" vervangen dan gewoon de batterijtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al weet je het, het begint heel snel te irriteren. En dan begin je harder te duwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dan de contacten elkaar beter raken.
Wel eens een afstandbediening uit elkaar gehaald en gezien hoe de knoppen werken?

Door harder te drukken hoop ik een groter vlak te krijgen waarop stroomoverdracht mogelijk is.
Bij batterijen die bijna leeg zijn, is de elektrische lading lager.
Door het contactoppervalk te vergroten komt er wellicht toch nog een reactie (vindt er toch nog stroomoverdracht plaats, waardoor het commando wordt uitgezonden vanaf een RC).

En ja....
Er is tevens en psychologische factor.
Daar is al eerder op geantwoord en daar hoef ik dus niet op in te gaan.
Maar is dus wel degelijk een rationeel verdedigbare reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet frustratie.
In het verlengde van de term "Computer anger "zou je dit Remote anger kunnen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is gewoon pure frustratie te weten dat je alsnog op moet staan om nieuwe baterijen te pakken of er zelfs helemaal geen meer in huis hebben.
Tja en dan moet je net voetbal zitten te kijken nou dan is hard op de knopjes drtukken nog beschaaft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook gewoon frustatie, doe ik ook als mijn internet weer eens uitvalt haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PPl heeft gelijk. De reden waarom mensen hard op de knoppen drukken zonder deze kennis is echter dat hun ervaring hen leert dat het soms helpt om hard te drukken.