Beinvloedt de avatar van de antwoordgever in hoeverre een antwoord serieus genomen wordt?

Als je een antwoord krijgt van iemand met een lachwekkende avatar, kan je dat antwoord dan nog serieus nemen?
Is de avatar mede bepalend hoe je dat antwoord interpreteert of trekken we ons er niets van aan?

14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Avatars: als je er op let dan word je alleen onderbewust beïnvloed. Want zo werken onze hersens nu eenmaal; iedereen beoordeeld elkaar op oppervlakkige informatie. Dat hebben we nodig om te overleven > je ging in de oertijd bijvoorbeeld (heel frappant) alleen af op je oordeel 'klauwen en tanden' en gaat niet specificeren of het nu een luipaard of een tijger is.
Serieus nemen dat ligt, naast je gevoeligheid voor avatars, aan je eigen denkwereld, humor en kennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

We trekken ons er niets van aan.
Tenzij er veel vrouwelijk schoon gebruikt wordt.
Dat is een aanrader.
14 jaar geleden
Net zo serieus als een avatar wat een bakje groente moet voorstellen hoor:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Itsme ziet er wel lekker uit. Maar ik neem de vraag serieus hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij IS het een bakje groenten :)
itsme
14 jaar geleden
@loes: helemaal goed, het is niet misleidend wat dat betreft. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@itsme, nee, het is niet misleidend.
Ik heb het bakje groenten uitvergroot en het ziet er werkelijk verrukkelijk uit, moet ik zeggen :-))
ik denk het niet het gaat om de inhoud en geloofwaardigheid van het antwoord
een lachwekkende avatar geeft wat sfeer/humor aan de site
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uh ik neem jou serieus en kan toch lachen om je avatar +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fijn dat je me serieus neemt lora
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem je bloedserieus +1
Tuurlijk kunnen we die serieus nemen, want het gaat om de antwoorden. En ik hou wel van een beetje humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik ook +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat houdt het een beetje luchtig +
Ik zag wel iemand heel veel minduimpjes krijgen die met een smiley als avatar een misplaatste opmerking maakte. Misschien dat de minduimpjes extra werden gegeven omdat de avatar een verkeerd beeld geeft hoe het zou zijn bedoeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uh...in dat voorbeeld ging het naar mijn idee toch echt om de opmerking en had de avatar er toch niets mee te maken..
itsme
14 jaar geleden
Dat lijkt me ook in dat geval, dat was niet alleen misplaatst maar ook nog uitermate grof. Maar in essentie is dat wel een beetje waar ik op doel.
itsme
14 jaar geleden
leuke avatar trouwens :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lag echt 100 % aan de text hoor, maakt niet uit welke avatar er naast had gestaan, van mij had-ie een min gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig dat jullie meteen weten welke ik bedoel...
Maakt geen verschil denk ik, als ik een serieuze avatar neem, word ik nog steeds niet serieus genomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word altijd serieus genomen...
Daar heeft mijn avatar niks mee te maken;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je hint, Toch ;) ? +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dàn snap ik je :-))
Dat hoop ik toch niet. !
Ik ga er van uit dat men de vragen zo veel mogelijk serieus beantwoordt.
Lees je die antwoorden zorgvuldig dan kun je zelf de link leggen tussen de persoon en de avatar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou indirect betekenen dat het uiterlijk belangrijk is bij een beoordeling, en dit is absoluut niet zo in de huidige maatschappij!

Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, uiterlijk niet nee, maar indirect heeft het een grote invloed op ons onderbewustzijn. Het gaat hier namenlijk niet over uiterlijk van personen, maar plaatjes (vaak geillustreerd). Er zijn al veel onderzoeken naar gedaan die dit hebben uitgewezen, evenals dat je schattingsvermogen beinvloed wordt door grote of kleine voorafgaande getallen, die daar helemaal niets mee te maken hebben.
Maar je hebt wel gelijk als je het hebt over supermodellen van veertig kilo!
itsme
14 jaar geleden
Ik weet niet meer bij welke vraag dat was, maar Xinix heeft ooit eens gezegd dat hij afhankelijk van zijn avatar (hij maakt gebruik van 3 verschillende avatars) meer of minder plus- en minduimpjes krijgt.
Oftewel: hier op GV maken we wel dat onderscheid.
Tuurlijk kan je dan het antwoord serieus nemen, ik merk zelf dat ik de avatars herken, maar dat is alleen maar de herkenning. Sommigen verwisselen hun avatar maar dan blijft de naam hetzelfde, dus dat herken ik dan ook wel weer.
Ik kijk gewoon naar het antwoord, sommigen hebben humor, sommigen zijn serieus. Maar het antwoord is niet afhankelijk van hun avatar.
Op mij heeft het in elk geval geen invloed. (knor)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knorrr +1
Heeft in mijn optiek geen invloed..
Wel ga ik mensen herkennen aan hun avatar... En vind ik het irri als ze dan opeens een andere hebben.. Soms heb 'k dan geen eens gelijk door dat het een en de zelfde is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me niet.
Als je iemand in het dagelijks leven een vraag stelt neem je hem/haar toch ook niet meer of minder serieus aan de hand van zijn uiterlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een avatar is dan de verschijningsvorm van de persoon van vlees en bloed in de virtuele wereld of fantasiewereld...

Nee niet altijd.

Dus is denk dat dat afhangt van wat voor soort vraag het is. Als het een serieus vraag is, dan lijkt mij dat degene een serieus antwoord heeft gegeven.

Grappige vragen hebbeen ook meestal grappige antwoorden erop.

Het antwoord heeft niks met de avatar te maken.

Het is net zo hoe jij erop kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achter de vreemdste en gekste avators zitten vaak heel interessante,en knappe koppen,en krijg je de leukste reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat in eerste instantie misschien zou kunnen, je avatar is de eerste indruk zeg maar. Daar gaan mensen toch vanuit, of ze nu willen of niet. Maar dat geldt denk ik alleen voor nieuwe gebruikers. Op een gegeven moment leer je de GV'ers een beetje kennen, herken je iemand aan zijn avatar en weet je meteen of je van die persoon een serieus antwoord kunt verwachten of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar de avatar van XiniX: een knulletje van 13 ofzo. Moet je die serieus nemen als hij antwoordt op levensvragen of wetenschappelijke onderwerpen? Maar schijn bedriegt want het is volgens mij een volwassen man die vaak best zinnige dingen zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, waarom denk je dat ik zoveel punten heb, toch niet omdat ik goede antwoorden geef...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je mensen met een humoristische avatar serieus moet nemen en wel hierom:

Het feit dat mensen een humoristische avatar hebben wil zeggen dat deze mensen een open karakter hebben.

Mensen met een open karakter hebben geen oogkleppen op.

Doordat ze geen oogkleppen op hebben kijken ze verder dan de gemiddelde serieuze-zwart/wit-kijkende-zo-is-het-en-niet-anders-medemens.

Juist door deze benadering zijn zij in staat om met meer oplossingen en antwoorden voor problemen/vragen te komen en deze in alle facetten te benaderen.

Onthou dit:

Er is nooit maar 1 antwoord mogelijk op een vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vraag ik me ook wel eens af. Persoonlijk denk ik dat de waardering vooral afhangt van de kwaliteit van het antwoord en niet zozeer van de avatar. Toch kan een avatar wel degelijk negatieve of positieve associaties oproepen die (al dan niet onbewust) kunnen meespelen in de waardering van een antwoord. Ik vraag me ook wel eens af of men GV'ers zonder 'eigen' avatar (zoals ik nu heb, maar wat ik wellicht spoedig verander) minder serieus neemt dan GV'ers mét eigen avatar. Men kan GV'ers zonder eigen avatar zien als lui, omdat ze de avatar niet veranderen, of als nieuwelingen, wiens antwoorden minder serieus genomen moeten worden. Ik heb het idee dat dit niet zo speelt, maar ben toch benieuwd naar jullie reacties! ;)
Al met al denk ik dat vooral de kwaliteit van het antwoord en de eerder gegeven antwoorden van dezelfde GV'er bepalen of een antwoordgever serieus wordt genomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welnee!Dat beinvloedt een antwoord niet-een Avater is maar een afbeelding-de Mens typ een reactie en of dat nu een serieus antwoord is of een koddige opmerking daar staat de Avater los van.
Wel is het zo dat ik ook eerder naar reactie's kijkt van degene waar je de Avater van herkent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij gaat het in 1e instantie om de vraag, hetzij antwoord. Het komt regelmatig voor dat de avatar mij niet eens opvalt.

Wanneer deze wel mijn aandacht 'trekt' heeft dit geen effect op mijn antwoord, zeg ik nu.

Maar in ons onbewuste gebeurd er wel degelijk iets. De reactie die dit in mij teweeg brengt, oproept, wordt verwerkt in het antwoord.

Dus voor mij heeft dit 'iets' invloed op het antwoord wat gegeven wordt.

Toegevoegd na 2 uur:
gebeurt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe moet het helemaal niets uitmaken natuurlijk.
Maar ik denk naarmate je mensen op GV beter leert kennen je jezelf een bepaald beeld erbij gaat vormen.
De keuze van de avatar zou dat beeld completeren of beïnvloeden, hangt ervan af......soms let ik niet eens op de afbeelding, in andere gevallen herken ik iemand meteen door de afbeelding.
Veel afbeeldingen geven blijk van humor, wat ik altijd zeer kan waarderen, de wereld neemt zichzelf al te serieus vaak.
Steeds wisselende afbeeldingen zijn meestal leuk, bijvoorbeeld zoals bailey dat deed, daarbij zag je de voortgang van haar zwangerschap.
Soms vind ik het ook een beetje onrustig, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat mensen van vertrouwde dingen houden.
Jouw afbeelding moest ik even op puzzelen wat het nu precies was en toen dacht ik, dat moet iemand zijn die van koken houd of zo, dus ik had er al iets bij bedacht, maar uiteindelijk zijn het toch voor mij de weergegeven meningen die echt tellen wat de avatar ook verder uitbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn avatar is toch een beetje een karatertrek van me.