Hoe kun je het beste een gat vullen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Iedereen heeft er wel is last van je probeert je iets te herinneren maar het enige waar je in kijkt is een zwart leeg gat! zijn er mensen die tips hebben om er voor te kunnen zorgen dat herinneringen bij je terug komen. of dat je geheugen extra gestimuleerd word.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom denk jij toch dat IEDEREEN last
heeft van dingen waar jij last van hebt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dus jij weet nog heeeeel je leven met details nog precies te vertellen? dat vind ik dan heel knap van jou dan ben je vast de ENIGSTE.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dus ben je zelf generaliserend bezig+je leest de vragen niet goed + hoe weet jij dat ik deze vragen stel omdat ik er aan lijd? toevallig stelde ik deze vragen uit nieuwsgierigheid omdat het toevallig wel vaak voorkomt. VAAK zeg ik dus niet ALTIJD.

Antwoorden (6)

probeer heel goed na te denken over hoe het is geweest,

en voor nu kan je een dagboek bijhouden zodat je alles later kan terugkijken als je weer wat wat weten
13 jaar geleden
als het kortetermijngeheugen betreft, gewoon teruggaan naar de plek/bezigheid waar je vandaan kwam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep, loop terug naar de plek waar je vandaan kwam +
Soms helpt, juist niet concentreren op wat je vergeten bent."ineens"valt het je weer in
13 jaar geleden
Dit antwoord is zeer serieus bedoeld:

Vraag je onderbewustzijn voor het slapen gaan je associatiepunten te geven in je gedachten.
Je onderbewustzijn zoekt dan tijdens je slaap de wel bekende gegevens bij elkaar en herstelt langzamerhand het holografisch beeld, niet zelden in details.
Ik heb door zwaar hersenletsel en lang zuurstofgebrek ook gaten in mijn geheugen, toch is het herinneringsbeeld goeddeels hersteld.
Pas op, er kunnen ook verdrongen elementen verantwoordelijk zijn voor die gaten, het "vergeten "is dan een vorm van zelfbescherming.
Is DAT het geval, roep dan professionele hulp in.
Toch is het beter de gaten te dichten, dat voorkomt vervreemding van jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschillende redenen.
Mijn vrouw herinnert zich heel weinig uit haar jeugd terwijl ze een uitstekend geheugen heeft. Ik herinner me heel veel uit mijn jeugd.
Misschien heeft het er mee te maken hoe je je jeugd ervaren hebt. Spanning, liefde, aktie, etc.
Ik zeg wel eens: het gaat er niet om hoeveel je voor kinderen doet, maar wat je met ze doet. Daar zou het geheim in kunnen zitten.

Seniorengat.
Daar heb ik ook wel eens last van. Meestal vergeet ik dan de vraag even en komt het antwoord later als een duveltje uit een doosje. Het is net als er een laadje wat klem heeft gezeten weer openspringt.
Misschien zit alles wel in laadjes, wie zal het zeggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien heel gek, maar je kan het beste teruggaan naar die/een plek toen je nog wel die herinneren had.

Vooral als je iets kwijt bent helpt dit wel eens. Maar ook als je een deel van je verleden hebt gedrukt wil dit heel goed helpen.
Vaak weet je niet meer wat er gebeurde, maar wel waar het gebeurde.