Hoe komt het dat schizofrenie meer voorkomt bij Marokkaanse jongens dan bij Marokkaanse meisjes?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (8)

Moeilijk waar te maken verwachtingspatronen misschien?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
schizofrenie is een hersenziekte die niet zomaar veroorzaakt wordt door stress of double bind situaties of iets dergelijks. bijna alle psychische syndromen kunnen wel verergert worden door stress.
Zou dat wellicht iets met drugsgebruik te maken kunnen hebben? Is dat onderzocht?
15 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het komt omdat de meisjes "strakker" gehouden worden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar mijn idee komt schizofrenie sowieso vaker voor bij jongens dan bij meisjes, dat heeft verder niets met etniciteit te maken. Ik moet nog even opzoeken of het echt klopt.

Toegevoegd op 27-04-2009 22:08:07
Misschien heb je iets aan deze website: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=241193

Psychiater Wim Veeling is gepromoveerd op dit onderwerp.
15 jaar geleden
omdat je marokkaanse jongens nooit alleen ziet, ze zijn altijd in een groep. Wanneer ze alleen zijn, vormen ze een groep in hun hoofd. Dat is veel beter chillen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan waar zijn. Wat heeft het echter met schizofrenie te maken? Je verwacht wel cognitieve problemen met incrowd-vertekening bijvoorbeeld maar dat gaat voor alle groepen op en lang niet alleen marokkaanse jongens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
watte?
Is dit eigenlijk waar? Kan de vraagsteller de bron vermelden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Marokkaanse meisjes worden meer gecontroleerd. Eén persoon mag zich al niet veel uiten, laat staan dat er ruimte is voor meerdere personen in 1 persoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onzekerheid is ook grote sleutel..