Waarom willen we perse iets weten ? En als we het weten er niks mee doen? Lees extra uitleg.

Ik zat laatst in de auto met mijn man en we hoorde een meidengroep uit begin jaren 90 , het irriteerde ons enorm dat we de naam van de groep niet wisten , we moesten en zouden het weten . Toen we het eenmaal wisten waren we 'opgelucht' maar we doen er niks mee. Hoe kan dat ? Dat we die ' drang ' hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je voelt niet "heel".
Een stuk informatie die je had is weg en dus heb je het gevoel dat je mist een deel van jezelf. Op het moment dat je de verloren informatie weer bezit voel je weer "heel" en opgelucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dev mens is van nature weet- en nieuwsgierig. Die eigenschap ligt aan de basis van onze kennis en van de wetenschap. Daarom zijn we met z'n allen zo knap.

Jij deed op dat moment niets met die kennis maar heel vaak gebeurt dat dus wel. Je nieuwsgierigheid werd wel bevredigd en dat is wat het voor jou deed.