Waarom doen mensen dingen en hebben zeggen ze achteraf dingen dat ze het toch anders wilden.. ?

Bijvoorbeeld..Waarom komen mensen samen , nemen ze kinderen en gaan ze vervolgens scheiden?
Als je al vanaf het begin niet voelt dat je wilt dat je met die persoon je leven wilt delen. Waarom doen ze het dan toch? En dit voorbeeld kan je nog op zo'n andere 1000 dingen toepassen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

omdat situatie`s waar je voor kiest kunnen veranderen met of zonder jou invloed.

mischien veranderd je partner na verloop van tijd wel, of jij natuurlijk. je ziet na een lange tijd wel of je met bepaalde karaktereigenschappen van je partner wel of niet kunt leven. spijtig genoeg komen sommige mensen er soms achter na hun huwelijk of als je kind al wat groter is. tegenwoordig trouwen mensen weer best vroeg en hebben snel kinderen (echt niet iedereen na hun 30 jaar wat eerst gedacht werd). en ja, sommige mensen trouwen soms met iemand waar ze denken oud mee te willen worden en gaan impulsief trouwen voor het romantische dagje, en komen daarna iemand tegen die beter bij hun past, en in het slechtste geval hebben ze dan ook samen net een huis gekocht en hebben ze een jong kind. heel sneu als mensen impulsief zijn. ik heb het bij een naaste familielid ook meegemaakt, en dat is geen pretje en ook niet voor hunzelf als ze zo in de knoop raken.

met je werk kan het ook zo gaan, je studeert en als je gaat werken kun je net zogoed zoiets hebben van: is dit het nou. het kan eentoniger en saaier en minder uitdagend zijn dan je eerst dacht.

je krijgt nergens geen garantie bij, dus alles is een gok. goed van tevoren nadenken, meer kun je niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Waarom mensen doen wat ze doen, wat hun drijfveren zijn is altijd moeilijk.
Ik denk dat mensen in eerste instantie toch hopen dat het goed zal gaan.

Niemand scheidt voor zijn lol, maakt fouten voor zijn plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen niet altijd dezelfde mening zijn toegedaan,die ze enige tijd daavoor hadden. Na verloop van jaren kan men tot de conclusie komen dat je partner niet goed bij je past of andersom!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen groeien in een relatie, of soms uit een relatie. Daarbij is er ook nog zoiets als je biologische klok op de achtergrond, wat soms mensen, bewust of onbewust, doet besluiten met hun partner aan kinderen te beginnen, omdat als de relatie verbroken wordt de kans kleiner wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien mensen niet statische figuren zijn, maar in de loop van hun leven dingen leren en veranderen is het logisch dat ze keuzes van vroeger nu niet meer zouden maken. Soms houdt dat in dat ze keuzes van vroeger ongedaan moeten maken (bv scheiden).
Als je alles van te voren zou weten zou je inderdaad geen foute beslissingen nemen, maar ja, zou het leven dan nog wel zo leuk en interessant zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is altijd aardig om even bij jezelf te kijken hoe je zelf dingen doet. Is het zo dat je dat zelf niet doet? Dingen doen en achteraf zeggen dat je het anders had gewild? Waarin verschil je dan, denk je, zo van andere mensen?
Wat zou je die andere mensen toewensen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je toch altijd eerst moet ervaren om te weten of iets werkt of niet. soms is het in het begin allemaal rozengeur en maneschijn en lijkt niks je in de weg staan op de weg naar het grote geluk samen, en blijkt het later toch anders te gaan.
en soms is het vanaf het begin al duidelijk dat het niet werkt, en toch tegen beter weten in hoop je dan dat het beter zal gaan na verloop van tijd. heel vaak ben je dan al jaren verder inclusief kinderen, voordat je erachter komt dat het hopeloos is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De natuur heeft ervoor gezorgd dat we in het begin stapelverliefd zijn op onze partner en zijn tekortkomingen negeren, niet zien, of op de koop toenemen.
In de loop van een relatie echter gaat de eerste verliefdheid ervan af, en die tekortkomingen, die je eerst soms wel schattig vond, blijken ineens onoverkomelijke problemen te worden.
Of mensen krijgen kinderen en blijken het niet eens te kunnen worden over de manier van opvoeden.
Je kunt gewoon enorm uit elkaar groeien. Dus in het begin heb je het gevoel dat je met hem/haar het leven wilt delen, en in de loop van je huwelijk blijkt dat toch niet zo te zijn.
Niets is zeker in dit leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag er vanuit gaan, dat de meeste mensen denken een oprecht goede keus te maken.
Maar er kunnen nu eenmaal dingen in je leven veranderen waardoor de keuze die je maakte opeens in een ander licht komt te staan. Vaak kun je daarna met hard eraan werken toch weer doorgaan, maar soms lukt dat echt niet meer, dan moet je helaas op een andere manier verder gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voortschrijdend inzicht; je kunt niet alles van te voren weten.