Was je een ander persoon geweest en had je andere dingen gewild als je leven anders was gelopen?

Bijvoorbeeld, je ouders besluiten om te verhuizen naar Spanje als klein kind heb je natuurlijk weinig invloed hierop. Had je leven er dan nu op dit moment heel anders uitgezien of ongeveer net zoals nu?

Heeft dit allemaal te maken met de mogelijkheden die er op dat moment aanwezig zijn en as je, je daarop aan. Je visie , wat je wilt bereiken?

Ik denk namelijk dat als je ouders bijv naar Spanje verhuizen en jij groeit daarop en je komt erachter dat je thuis land Nederland is maar de mogelijkheden zijn er niet en ook niet in de toekomst om daar heen te gaan of wat dan ook dat je, je daarop aan gaat passen en daardoor gelukkig bent met je leven wat je dan daar hebt en daardoor dus toch anders bent. Maar goed..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bent geworden wie je bent door het leven dat je leidt.
Er wordt voor je gekozen als je jong bent en later kies je zelf.
De keuzes die je maakt, maken je ook weer tot wie je bent.
En vaak kun je zaken niet meer terug draaien : als ik dit nu maar gedaan had, dan............

Als mijn ouders al een ander leven hadden gehad was ik ws een ander mens geworden, misschien was ik er dan niet eens geweest.

Ik wil geen ander leven, ik heb DIT leven en daar probeer ik het beste van te maken en ik zal nooit weten hoe ik of mijn leven zouden zijn als het anders was gelopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Sterker nog, als je 1 seconde later was geboren was alles al anders geweest.
Je bent wie je bent door wat je hebt meegemaakt en daarop pas je je leven en je omgeving aan.
Je kunt van alles verzinnen over hoe het was geweest als... maar het heeft geen zin, want je zult het nooit weten.
Ik denk ook wel eens: ik zou willen dat ik een bepaalde beslissing niet had gemaakt, maar als ik daar dan verder over nadenk zou ik dan dus nu niet degene zijn die ik nu ben, met mijn mogelijkheden van nu en mijn verlangens van nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk ziet je leven er dan anders uit. een andere omgeving, andere mensen om je heen, andere situatie. maar daarvoor hoef je niet in een ander land te wonen. je kan morgen mensen ontmoeten, of werk krijgen of wat dan ook wat je leven een andere wending geeft. dat gaat zo door tot het einde aan toe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven dat je leidt, de mensen die je tegenkomt op je pad, is het toeval of niet?
Ik geloof wel dat er een reden is waarom we zijn wie we zijn.
Je weet niet of je een ander persoon was geweest, want het is een hypothetische vraag, en je zult het nooit weten, omdat het niet is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ouder wilden eigenlijk emigreren naar Nieuw-Zeeland,maar ze hebben dat niet gedaan uiteindelijk.
Toen ik klein was fantaseerde ik daar wel eens over: wat nou, als we daar waren gaan wonen en..........
Maar dat zijn natuurlijk zinloze zaken,mijn leven is geworden wat het nu is, juist omdat mijn ouders hier zijn gebleven.
Je levenspad hangt af van die toevalligheden en het is wat het is, niet wat er eventueel had kunnen gebeuren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in verschillende situatie`s zou je leven er anders uit hebben kunnen zien, maar dat weten we niet. een mens handelt verder naar verstand en gevoel, en daar zal niet zoveel verschil in zitten waar je woont etc. soms heb je de dingen niet voor het kiezen, en soms weer wel. ik ben nooit geen zangeres geworden en ook nooit multimiljonair, maar ben tevreden met mijn eigen ik en mijn gezin en omgeving. het had allemaal best wel anders kunnen zijn, maar je hebt het niet altijd zelf in de hand en het is ook niet zo belangrijk om daar verder over na te denken. als jou vader een andere vrouw gehuwd had, hoe zou je er dan uitzien? tja ook zoiets.