Snel afgeleid... Wat kun je daaraan doen?

Ik vraag me af of je het zou kunnen afleren snel afgeleid te zijn. Want ik hoor wel is, ook van vrienden dat ze snel afgeleid zijn. En zelf heb ik het ook met huiswerk maken. Ik ga dan m'n kamer opruimen ofso x'D.. En m'n broertje had het vandaag ook. Hij moest z'n huiswerk (:topografie) maken, maar inplaats daarvan deed hij hele andere (vreemde) dingen :S.. Tijdens het eten gaat hij vaak ook ineens van tafel om ff de ps3 uit te zetten, we zeggen vaak dat hij dat niet moet doen, maar steeds doet'ie 't weer. Ik vroeg me af of je zoiets kan verminderen of afleren ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Volgens Studenten.net kan je je zo beter concentreren tijdens het studeren en leren:

''Zo is het handig om alle dingen die je nog moet doen op te schrijven. Dit zorgt ervoor dat er geen losse flodders door je hoofd schieten. Daarnaast zorgt een opgeruimd bureau ervoor dat je minder afgeleid raakt. Onderzoek laat zien dat je dan tevens 12% productiever bent. Je kan jezelf ook trainen door een minuut lang je te concentreren op een voorwerp en gedurende die minuut alles te beschrijven van dat voorwerp.''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voorwaarde om je te kunnen blijven concentreren is de waarde te kunnen inschatten van waar je mee bezig bent.
Een andere is niet afgeleid te worden door dieper liggende oorzaken (b.v. weinig harmonie in de omgeving).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja het is niet zo leuk, maar probeer een omgeving te creëren die rustig en overzichtelijk is, zodat er zo weinig mogelijk prikkels zijn,die je af kunnen leiden.
muziek kan best, maar zet dan wat rustigs op bv en niet die muziek waar je lekker mee kunt brullen, dat moet je bewaren voor als je uitgeleerd bent.

Als je snel afgeleid bent kun je ook beneden gaan zitten ofzo als er niemand is, doet mijn dochter ook wel eens aan de computertafel, computer staat uiteraard uit, dan ga je ook je kamer niet opruimen terwijl je huiswerk moet maken!

Toegevoegd na 1 minuut:
met het laatste stukje bedoel ik ook wat je kunt doen als je moet leren of huiswerk maken