Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent het om je primitief te gedragen tegenover vrouwen?

Ik las een artikel dat vermelde dat iemand is onderzocht door het Pieter Baan Centrum en het bleek dat een verdachte zich ´primitief gedroeg tegenover vrouwen´. Wat betekend dit?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.1K
Utrecht
2 jaar geleden
Als een ongemanierde sexistische man (zonder remmingen of fatsoen tegenover vrouwen).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Mogelijk wordt primitief hier bedoeld in de betekenis van: gebrekkig, onbeholpen. De verdachte weet niet (heeft dat tijdens de opvoeding niet geleerd) hoe je netjes met mensen van het andere geslacht omgaat en gedraagt zich daardoor tegenover vrouwen asociaal en onbehoorlijk.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Respectloos en absoluut niet op gelijk niveau, zelfs tot mishandelen toe.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Dierlijk gedrag vertonen, vrouwen uitsluitend zien als seks objecten.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 21 mei 2021 22:04: bron
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
De min is niet van mij.
Zou primitief ook kunnen betekenen: niet in staat tot sociaal gedrag en het leggen van sociale contacten - in de ruimste zin des woords?
Edraket
2 jaar geleden
@SentWierda
Allen die in het Pieter Baan Centrum worden onderzocht zijn zware gevallen.
Verkrachters, moordenaars, zware mishandelaars.
Geen personen die in het sociale veld niet perfect presteren en geen contacten kunnen leggen en onderhouden, lijkt me.
Het gaat, zegt de vragensteller, specifiek over gedrag tegenover vrouwen, dus niet over gedrag in het algemeen.
Primitief als in niet beschaafd.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Dit betekent: ongepast gedrag tegenover vrouwen. Woorden die in dit verband vaak worden gebruikt zijn: ongemanierd, grof. lomp, schaamteloos.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding