Hoe verhoog ik mijn IQ?

Uit een test blijkt dat ik een laag IQ heb en ik voel me hier erg ongelukkig over.
Kan ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Miekie77
3 jaar geleden
IQ zegt alleen iets over of je goed bent met bepaalde aspecten van intelligentie. Zo bestaat een intelligentietest meestal uit 4 gebieden:
- Verbaal: o,.a. woordenschat, verbaal redeneren en feitenkennis
- Perceptueel: abstract (in vormen en figuren) redeneren en o.a. ruimtelijk inzicht, problemen oplossen, plannen en organiseren
- Geheugen: hoeveel dingen kun je (tegelijkertijd) onthouden
- Denktempo: hoe snel kun je denken en het omzetten naar handelen Je snapt misschien wel uit bovenstaande dat dit maar een paar gebieden zijn die iemand 'slim' maken. Bovenstaande eigenschappen helpen wel met school en studie. Toch zie je ook mensen met hele hoge IQ-scores die hele 'domme' keuzes in het leven maken.
Intelligentie is namelijk niet hetzelfde als slim zijn of wijsheid. Daar heb je namelijk levenservaring en een bepaalde persoonlijkheid voor nodig. Mijn advies: laat je niet kisten, het is maar een klein stukje van een groter geheel. Je bent meer dan een cijfertje!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Miekie77
Erg goede reactie!

Antwoorden (1)

Intelligentie wordt aangeleerd doordat we onze hersenen gebruiken! Hoe meer we ze gebruiken, hoe intelligenter en hoe meer in staat om te presteren.
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
Nou, intelligentie is ook wel een beetje erfelijk..