Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn dromen zo levensecht?

Als je gewoon ergens aan denkt is het veel minder echt dan als het droomt. hoe komt dat toch?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat de dromen voor de dromer echt zijn. De dromer kent - op dat moment - geen andere wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat je er niet aan twijfelt...

Toegevoegd op 22-04-2009 19:30:10
en dat doe je totdat je lucide gaat dromen...

Toegevoegd op 22-04-2009 19:30:28
en dat doe je totdat je niets meer gelooft...

Toegevoegd op 22-04-2009 19:31:07
Dan sterf je...

Toegevoegd op 22-04-2009 19:31:21
en dan zie je dat het toch gewoon doorgaat...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op het moment van dromen zit je met je onderbewust zijn in de situatie waar je over droomt. Omdat je droomt om al je indrukken van de dag te verwerken lijkt het heel echt. Je dromen gaan dus over wat je in het 'echte' leven ook meemaakt. Alleen zit dit op een andere manier in de belevenissen verwerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou als ik iets niet levensecht vind dan zijn het wel mijn dromen.. ik droom de grootste onzin bij elkaar die ik in het echt echt niet..nooit zal beleven....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, soms is dat wel jammer...meestal niet.

De hersenen interpreteren als je wakker bent de echte wereld. Als je slaapt doen je hersenen gedurende je "onderbewustzijn" ongeveer hetzelfde, maar dan zonder echte waarneming. Als je nadenkt ben je wakker en doe je echte waarnemingen die je dagdromen "in de weg zitten".

Dit is een speculatie van een amateur. Ik heb er geen verstand van, maar zou het mezelf zo verklaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijdens het dromen is geloof ik vooral het emotie deel van je hersenen actief het rationele deel niet. Hierdoor zit er totaal geen logica in dromen en kunnen hele belachelijke dingen realistisch overkomen. (net als bij hypnose)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding