Is het spreekwoord:Geen geluk in de liefde en wel in het spel,absolute onzin?

je bent en blijft toch altijd een loser in alle opzichten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe vaak verander jij van avatar? Kan je gewoon niet meer bijhouden. Leuke vraag trouwens. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK VERANDER vaker van avatar dan jij van vriendinnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha.... dat is waar (voordeel als je gelukkig getrouwd ben)

Het beste antwoord

Geen geluk in de liefde wil niet zeggen dat je een loser ben. Daar kun je zelf ook voor kiezen. Als je geluk hebt in het spel, ben je volgens mij ook geen loser. Het klopt dus volgens mij wel dat het absolute onzin is, maar niet dat je in alle opzichten een loser ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om pech te hebben op het liefdesvlak, hoef je echt geen loser te zijn. Heb het dan niet over een vriendinnetje voor even scoren, maar over echte liefde.

Mensen, die het even tegen zit in de liefde, kunnen dus echt wel succesvol zijn op andere vlakken, bijv in het spel.

Ongelukkig zijn in de liefde is echter geen garantie dat je wel gelukkig zal zijn in het spel.
13 jaar geleden
Mensen die geen geluk in de liefde hebben , hebben vaak ook geen geluk in andere dingen die ze ondernemen.
Hoe komt dat?
Liefde zelf is ook een spel, het zoeken naar en vinden van een partner vergt een proactieve houding.
Net als bij het spel is een zekere voortvarendheid en zelfvertrouwen nodig.
Mis je die , dan komen de vrouwen/mannen minder snel op je af of je moet je uiterlijk wel heel erg mee hebben en op een celeb. lijken oid.
In hoeverre dat een succesformule is valt dat te bezien, als je niet gekozen wordt om wiie je zelf bent, maar omdat de partner in spe in wezen de ster in je zoekt die er niet is.
Zo ken ik iemand die lijkt op Leonard die Caprio.
Helaas is de lengte van de reatie sterk afhankelijk van de slimheid van de vriendin, ze heeft op enig moment door dat ze NIET met iemand te maken heeft met sterallures.
Een loser (wat een rotwoord) heeft vaak niet die zelfbewuste uitstraling, waarmee zijn leven meer succes(=geluk) zou hebben.
Als je niet in jezelf geloofd, straal je dat uit en zal je ook niet gauw een ander vinden die in je gelooft, wat je uitstraalt dat ben je immers.
Daar kun je echter een en ander aan doen , maar dat valt buiten het bestek van de vraag, geen geluk in de liefde betekent vaak ook geen geluk in het spel.
Veel geluk in het spel (= geld) trekt ook niet altijd de juiste partners aan, golddiggers heb je in verschillende geslachten en leeftijd, ze gaan voor het geld, zelfs bij relatief beroemde mensen zie je dat, J. Kabaal van Kassabergen is naar mijn mening daar een goed voorbeeld van, via een relatiemove zeer snel boven in de top.
Dan laten anderen , die de Vaart er in houden, toch heel wat meer ruggengraat zien.
Maar dit alles zijn slechts meningen, geld en geluk kunnen ook enorme struikelblokken zijn, ieder mens kent momenten van tegenslag, dan geldt "alles is weg"
Iedere gelijkenis met bestaande personen berust op puur toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan liefde gerust als een spel zien, maar nooit als een competitie. Als het een machtspel wordt, dan kan je nooit gelukkig zijn. Als het spel erin bestaat dat je alle onzekerheden erbij neemt zoals ze komen, en dat je van alle kleine en grote dingen bewust geniet met al je zintuigen, dan kan het je vast niet schelen dat je af en toe verliest in een gewoon spel.

Omgekeerd, zoals het spreekwoord zegt, lijkt het me een schrale troost...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk denk ik niet dat dit helemaal onzin is ! Je hebt ook mensen ( zoals ze zeggen ) die voor de pech geboren zijn ! Persoonlijk kan ik zo iemand . Deze persoon heeft werkelijk veel pech in veel opzichten .