Hoe zat het ook alweer met punten tellen in een relatie wat vrouwen doen? Het stond in mannen komen van mars, vrouwen van venus.

Wat doe je als vrouw als je partner in de min staat met punten? Komt je relatie dan in gevaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat er mensen (niet eens speciaal vrouwen!) zijn die dat doen, score bijhouden. Persoonlijk vind ik dat een heel naar trekje, en áls ik het al wel eens bij mezelf merk, geef ik mezelf direct een harde tik op de vingers en een vermaning dat dat niet eerlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelfs nog nooit overwógen eerlijk gezegd.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb natuurlijk ook nooit bewust gedacht 'laat ik een scorekaart gaan bijhouden', maar ik zou liegen als de gedachte 'maar jij hebt ... gedaan' nooit de kop heeft opgestoken. Even in een heel snelle vlaag, voordat ik weer mijn rationele zelf ben. Ik ben het overigens net zo snel weer vergeten.

Het beste antwoord

Dat waren mannen, niet vrouwen. Een vrouw kan lieve dingen doen voor een man, zonder daar iets voor terug te verwachten. Gewoon omdat ze van hem houdt.
Een man zou volgens het boek onbewust punten bijhouden, en als hij dan 'voor staat' hoeft hij in zijn ogen minder te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Slimshady voor je antwoord, maar volgens mij waren het toch echt de vrouwen die dit deden en niet de mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het er even bij gepakt. Er staat het volgende:
"Een vrouw geeft wat ze kan en merkt pas dat ze minder heeft teruggekregen als ze leeg en uitgeput is. Ze houden de score helemaal niet bij zoals mannen dat doen." Ook staat er: "Mannen delen strafpunten uit. Als een vrouw op een wantrouwende, afwijzende, afkeurende of niet-waarderende manier op hem reageert, geeft hij min- of strafpunten. Als een man zich bijvoorbeeld gekwetst of niet bemind voelt, voelt hij zich gemachtigd om 10 punten die ze eerder had verdiend, in te trekken. Als ze er 10 had verdiend, kan hij die 10 weer afpakken als hij zich gekwetst voelt. Als hij zich nog dieper gekwetst voelt, kan hij haar zelfs 20 minpunten geven. Nu is ze hém 10 punten schuldig, terwijl ze er daarvoor nog 10 had." Het waren dus echt de mannen. Vrouwen zouden zoiets toch ook nooit doen? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gefeliciteerd je hebt het beste antwoord gegeven!
En idd; dat zouden vrouwen nooit doen ;-)

Andere antwoorden (4)

Geen flauw idee.

Als vrouw heb ik in elk geval nog nooit gehoord dat ik punten zou moeten tellen in mijn relatie. Ik weet ook niet waarvoor je dan punten zou moeten tellen.

Ik doe dingen voor mijn vriend omdat ik dat wil. Niet zodat ik er wat voor terug krijg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je überhaupt al begint met het systeem van puntentellen, dan zit je relatie volgens mij al niet meer goed. Is dan waarschijnlijk al het begin van het einde.
13 jaar geleden
Op het moment dat je begint te tellen, is er ongetwijfeld al iets redelijk duurzaam mis in de relatie.
Maar een relatie is wel geven en nemen ; niemand wordt uiteindelijk gelukkig van alleen maar geven en nooit ontvangen, maar ook niemand wordt gelukkig van alleen maar nemen en nooit geven. Onbewust houdt iedereen dus wel degelijk een soort van 'stand' of 'balans' bij in zijn hoofd, maar het precieze aantal dingen of het precieze gewicht daarvan, verschillen ZO sterk -niet alleen van actie tot actie maar ook van persoon tot persoon - dat daar beslist geen standaard voor te geven is. Maar in een relatie waarin sprake is van één exclusieve gever en één exclusieve ontvanger, zal een van de twee er vroef of laat de brui aan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb deze boeken gelezen. daar staat me echter niets van bij.
Dat kan komen omdat ik echte onzin niet onthoud, ik gebruik mijn geheugen liever voor nuttige en nodige zaken.
Punten tellen werkt alleen claimgedrag en manipulatie in de hand, lijkt me.
Echte liefde en zorg laat zich in geen enkele getalswaarde uitdrukken.
Dat komt omdat -als je geeft met je hart- je verstand zo ingenomen wordt door het gebeuren, dat er geen stroom meer is voor de rekenmachine.
Geven vanuit je hart is niet te kwantificeren maar wel te kwalificeren.
Ach, marsmannen en venusheuvels zijn ook maar beeldspraken, alhoewel het laatste (Venusheuvel) ook een gebied is waar het goed toeven kan zijn.