Waarom kan je alleen huilen door emoties?

Ik vind het zo raar dat als je ruzie hebt gekregen ofzo dus emotie: verdriet dat je dan vaak alleen kan huilen misschien kan iemand me dat uitleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was ook het eerst wat ik mij opkwam.
Er kan ook iets in je oog zijn gekomen waardoor je ogen traanvocht produceren. Dat is maar goed ook, daardoor spoelen hetgeen je oog irriteert weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Artiesten kunnen op commando huilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Emoties is een modewoord en wordt meestal in de verkeerde context gebruikt.
Als je lacht is dat een emotie maar ga je meestal niet huilen.
Huilen doe je als je verdriet hebt, b.v. er gaat iemand dood of iets is heel zielig. Verdriet is een duidelijke andere emotie dan lachen.
Dus zeg nooit meer 'ik ben zo emotioneel" want welke emotionele toestand bedoel je dan? Zeg gewoon ik was zo blij. of ik was zo verdrietig. Dan begrijpt iedereen weer waar je het over hebt en verdwijnt die algemene kreet eindelijk uit ons taalgebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je maar lang genoeg de slappe lach hebt rollen de tranen van het lachen je over de wangen hoor...
En ontroering leidt soms tot tranen (denk aan de tranen van Máxima bij het huwelijk).

Antwoorden (5)

Nou...er zijn ook mensen die om andere dingen dan verdriet kunnen huilen, bij een orgasme, of van blijdschap of door bepaalde ademhalingsoefeningen en bewegingen met je bekken. Maar het is altijd een ontlading van emoties.
Al zijn er meerdere vormen van huilen, er is ook zoiets als manipulerend huilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ als tegenhanger van die -. Goed antwoord! +
Huilen is een uiting van verdriet en verdriet is een emotie. Dat is onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Maar, je kan ook oogvocht (tranen) verliezen door andere oorzaken. Bv door gevoelige ogen, wind, een vuiltje. Alleen, dan noemen we het niet huilen.

Technisch gezien is het t zelfde, vocht uit je traanklieren.
Alleen noemen we het huilen bij verdriet en dat is een emotie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huilen van het lachen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachen is ook een emotie, dat je van emotie kunt huilen wist de vraagsteller al. Maar klopt dhs..
Mensen gaan vaak huilen als ze verdrietig zijn en zoals je weet is verdriet een vorm van emotie.
Je kunt ook zeggen dat huilen een uiting is van de emotie verdriet.
Waarom mensen gaan huilen als ze verdriet hebben en bijvoorbeeld niet gaan lachen (komt overigens spaarzaam wel voor) weet eigenlijk niemand.
Het woord emotie is overigens een typisch modewoord geworden. Iedereen is tegenwoordig emotioneel, maar wat daarmee bedoeld wordt weet eigenlijk niemand.
Beter is om uit te leggen over welke emotie je het hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit uien gesneden....? elke keer weer janken, en NIET door emotie!

Toegevoegd na 46 minuten:
Huilen (ook wel wenen, janken, schreien of grienen genoemd) is een universeel en typisch menselijk verschijnsel waarbij tranen worden geproduceerd, meestal gepaard gaande met de beleving van verdriet, pijn, onmacht, grote vreugde of ontroering.

Soorten huilen:

Basaal huilen, bijvoorbeeld van kinderen. Aanvankelijk zonder, later met tranen. Bedoeld om eigen behoeften te bevredigen, zoals voedsel, troost bij pijn, hulp van anderen
Reflextraan, reactie van het oog op factoren buitenaf. Bijvoorbeeld stofje in het oog
Emotioneel huilen: bij verdriet, vreugde of ontroering
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huilen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan snijden we een keer samen een uit. het gaat wat verder dan traanogen! Huilen (ook wel wenen, janken, schreien of grienen genoemd) is een universeel en typisch menselijk verschijnsel waarbij tranen worden geproduceerd, meestal gepaard gaande met de beleving van verdriet, pijn, onmacht, grote vreugde of ontroering. Soorten huilen: Basaal huilen, bijvoorbeeld van kinderen. Aanvankelijk zonder, later met tranen. Bedoeld om eigen behoeften te bevredigen, zoals voedsel, troost bij pijn, hulp van anderen
Reflextraan, reactie van het oog op factoren buitenaf. Bijvoorbeeld stofje in het oog
Emotioneel huilen: bij verdriet, vreugde of ontroering
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huilen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begin nu ineens basaal te huilen, want had het eigenlijk hier in gedachten. beetje lullig om een kikker met 1 oog op pad te sturen om te kijken of het kan huilen vind je niet? jank nu trouwens zonder emotie, wil alleen mijn zin hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeft niet, ja kan ook gewoon uien pakken!!! maar idd wel een vreemde combi, grote smurf met een cyclops kikker :))
Je kan ook huilen als je 'n koude wind in de ogen krijgt .Of als je op je duim slaat als je 'n schilderij ophangt .