Kan ik met basisopleiding psychologie door studeren naar Hbo toegepaste psychologie?

Ik ben benieuwd of de basisopleiding psychologie (http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=12022583#info) genoeg is om daarna een hbo studie toegepaste psychologie te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou toevallig was ik ook eraan aan het denken om die opleiding te gaan volgen... Ook ik twijfel of ik wel de geschikte vooropleiding heb daar voor...

Ik heb eergister een mailtje gestuurd naar een school die over die opleiding beschikt, misschien kan jij dat ook proberen;

http://www.fontys.nl/toegepaste.psychologie.eindhoven.60588.aspx?ctrlmode=3

(Laat mij weten wat ze terug stuurden ik ben benieuwd!)
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het antwoord dat ik heb gekregen, maar toch bedankt voor uw antwoord. Beste Netties, Je hebt op 18-01-2011 om 21:59:05 de volgende vraag aan ons gesteld: Kan ik met basisopleiding psychologie door studeren naar Hbo toegepaste psychologie? Dit is de basisopleiding:
http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=12022583#info Het antwoord op je vraag is: Helaas is deze opleiding niet voldoende. Je moet in ieder geval een mbo niveau 4 diploma hebben, bij voorkeur met wiskunde. Met vriendelijke groet, Linda Rademaker, studievoorlichter Het Hanze Informatie Centrum is het informatiepunt voor vragen en advies over opleidingen, toelatingseisen en studeren bij de Hanzehogeschool Groningen. T (050) 595 7890 F (050) 595 4999 http://www.hanze.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow jammer, ja ik had ook het zelfde antwoord =(.

Andere antwoorden (2)

Je kunt met een willekeurige MBO diploma door naar het HBO, of de 21+ toelatingstoets doen. Je kunt jezelf de vraag stellen wat je wilt gaan doen met de studie toegepaste psychologie? Er is nauwelijks werk met dat behaalde diploma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een MBO Niveau vier hebt is het niet zo makkelijk om door te stromen naar TP: Je hebt namelijk op veel hogescholen HAVO niveau wiskunde als eis.

Als je dat hebt, geen probleem... anders wel.

Ik heb Milieu en Ruimte gestudeerd, en ben daarnaast ook toegelaten bij TP, omdat ik een cursus wiskunde gedaan heb.

TP is leuk, maar let wel op dat je heel snel in de commerciele sector terecht komt!