Nee,dat is zeer onrealistisch! In ieder leven zullen zich problemen (blijven) voordoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is realistisch om te streven naar een leven zonder problemen.

Het is niet realiseerbaar om probleemloos door het leven te gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus mijn antwoord op jouw vraag is JA.

Het STREVEN is realistisch. En dat was jouw vraag toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het streven er naar is realistisch en verstandig.
Heb niet teveel hoop op het realiseren er van, dat zou je
van je streven af kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee en jij je kunt en iedergeval proberen ik zou best minder problemen willen hebbem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om het doel maar de reis om het doel te halen. Hoe minder problemen hoe aangenamer je leeft. Maar probleemloos leven kan niemand volgens mij. Het lig ook aan je leefomgevin. Mensen lijken problemen nodig te hebben. Als je heel arm bent is voedsel en geld regelen een probleem. Als je heel rijk bent dan zijn die bladeren in je zwembad in de achtertuin een probleem. Probeer te accepteren dat het allemaal goed is zoals het is. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,absoluut niet,ieder huis heeft zijn kruis,elk mens heeft zijn verdriet

voornamelijk bij het ouder worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het streven is het probleem!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker realistische te streven en het is realistisch om dat te bereiken. Eerst moet je heel duidlijk zijn over wat een probleem is en wie bepaalt dat een probleem bestat. Als je goed een probleem gaat analyseren dan zal je achter komen dat de probleem is een angst dat je gaat iets verliezen. Dan moet je jezelf vragen heb ik datgene wat ik kan verliezen ooit echt gehad? De waarheid is, nee wij hebben niets voor altijd. Wij krijgen alles te leen wij moeten blij zijn zolang we dat hebben, blij zijn dat wij hebben het gehad als wij dat verliezen, en vertrouwen dat wij zullen ontvangen wat wij verdiend hebben in de toekomst. Hard werk, maar mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er aan streven kan altijd. Het slagingspercentage is meestal erg laag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet in die zin dat het haalbaar zou zijn.

Als je alles wat je nu als probleem ervaart 'oplost', dan zul je zien dat je nieuwe 'problemen' vindt.

Het kan immers altijd beter...

Het zou ook goed kunnen dat een probleemloos leven als water door je vingers sijpelt, omdat er te weinig gebeurt om je historie aan op te hangen, wat dan natuurlijk weer een probleem is.

Maar er naar streven om je problemen op te lossen is niet een slechte zaak, denk ik. Een leven zonder problemen zal het niet opleveren.
13 jaar geleden
Ja is realistisch. Het zal alleen een probleem worden. Maar als je daarmee kan leven hoef je er niet meer naar te streven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk het niet
trouwens hoe zou ons leven eruit zien zonder problemen? problemen zijn er om opgelost te worden en daar kunnen we veel uit leren
ik denk dat ons leven zonder problemen weinig wijsheid zou brengen