Waarom werpt iemand zich voor de leeuwen?

Het komt weleens voor dat mensen zich in bijv. de dierentuin over de hekken klimmen en zich in het leeuwenhok willen begeven.
Nu lijkt me dat op zich een daad van levensmoeheid of zoiets maar toch is het weer iets anders als direct zelfmoord. Dus wat drijft zo iemand om zoiets te doen. Zo iemand zal natuurlijk wel psychische lijden of zo, maar waarom juist zoiets doen?

http://www.nu.nl/algemeen/408757/man-klimt-in-leeuwenverblijf-melbourne.html

http://www.nu.nl/buitenland/4265567/leeuwen-verwonden-bezoeker-hek-dierentuin-klimt.html

7 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Dit is om verschillende redenen. Bij het ene bericht staat "Volgens ooggetuigen wilde de man de dieren aaien.". De man zal dus (al dan niet tijdelijk) geen besef hebben gehad van het kwaad om deze dieren te gaan aaien.

Bij het andere bericht kon je lezen dat er een zelfmoordbriefje was gevonden en dat de man dus dood wilde. De leeuwen deden ook niets totdat hij de dieren begon te provoceren.

Mensen klimmen er ook wel eens in om bijvoorbeeld een gevallen telefoon op te halen. Het kunnen dus uiteenlopende redenen zijn waarom mensen dit doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Naast dronkenschap/drugs dat mensen een andere realiteit kunnen geven kan een geestelijke gesteldheid dit ook veroorzaken. De leeuwen lijken in een dierentuin helemaal niet gevaarlijk maar eerder lui. Dit kan ook een vergissing zijn die mensen maken.
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
Maar de vraag is dus waarom juist in een leeuwenhok klimmen als je dood wil, waarom niet van een flatgebouw afspringen of zo?
Castle
7 jaar geleden
Ik weet dat er mensen zijn die geen zelfmoord mogen plegen vanwege geloof. Doordat ze zich te laten doden zullen ze geen zelfmoord hebben gepleegd naar hun eigen mening. Ik weet niet of dat hier ook het geval was maar het kan een optie zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@erotisi, Misschien toch een wens om gered te worden. Zoals hier, eerst nog uitkleden voordat hij over het hek springt kan duiden op tijdwinnen.
Te vergelijken met net niet genoeg iets innemen, of het doen terwijl men weet dat er na een korte tijd iemand op bezoek komt. Onder een trein of van een flat springen is onherroepelijk.
Rieneke1
7 jaar geleden
@erotisi, zo als jij het nu stelt lees ik de vraag niet: het is gewoon een algemeen gestelde vraag. Vandaar ook + voor castle.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+gewoon een algemene vraag, het waarom is ook niet met 100% zekerheid te beantwoorden, vandaar een mening, het blijft gissen.